سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی مهمان آسمان بوشهر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان از جمعه خبر داده که بارش پراکنده باران، وزش تندباد و تلاطم دریا را با خود به همراه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با نفوذ امواج ناپایدار ناشی از یک ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور از جمعه (۲۳ اسفند)  و تداوم فعالیت آن در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفند)، ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و تلاطم دریا، وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

فرج اله شکوهی پور افزود: بر این اساس، باد شدید از ظهر جمعه ابتدا بر روی دریا و به تدریج و در روز‌های شنبه و یکشنبه در سواحل و سطح استان وزیدن می‌گیرد و شنبه و یکشنبه بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق رخ می‌دهد.

او با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا از جمعه تا یکشنبه، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در زمان فعالیت سامانه، ارتفاع موج دریا در برخی از ساعات تا بیش از دو متر افزایش یابد، بنابراین از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به علت بهاری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

شکوهی پور پیش بینی کرد: با وقوع گردوخاک در این مدت، احتمال کاهش موقت دید افقی و اختلال در پرواز‌های ورودی و خروجی وجود دارد.

امروز و فردا شرایط جوی و دریایی آرام است

در همین حال بنابر اعلام هواشناسی استان بوشهر، امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان حاکم است و در این مدت غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی کاهش دید افقی، و در ساعاتی افزایش ابر رخ می‌دهد.

جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۳:۲۵، مد اول دریا ۰۹:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۶، مد دوم دریا ساعت ۲۱:۳۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.