سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدایی خبرداد؛

شیوع ویروس کرونا در کشور تاثیر مستقیمی بر روی کارگران روزمزد دارد

یک نماینده کارگری در شورای عالی کار درباره ی آسیب های شیوع ویروس کرونا در کشور برای کارگران روزمزد توضیحاتی داد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بحران شروع کرونا نیاز به وجود کارگروه ایستاب است تا گزارشات را از بخش تولید و ایمنی کارگران ارائه دهد.

او با بیان اینکه طبق ارائه گزارشات ایمنی کارگران در کارگاه‌های فعال به صورت استاندارد رعایت نمی‌شود، گفت: بخش عمده استاندارد نبودن کارگاه های فعال به عملکرد کارفرمایان بر نمی گردد بلکه نبود اقلام بهداشتی و ضعف آگاهی است.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: از طریق کانون‌های کارگری اقلام شوینده و بهداشتی از زیر مجموعه شرکت شستا تهیه و به کارگران ارائه شده است، اما این کافی نیست و نیاز به حمایت دارد.

خدایی با بیان اینکه قسمتی از کارگران روزمزد هستند و شامل پوشش بیمه‌ای و کارفرمای مشخصی ندارند، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور تاثیر مستقیم بر روی این افراد دارد.

او تصریح کرد: در این شرایط باید فکری برای کارگران ساختمانی،دست فروشان و افراد خود اشتغال کرد چراکه باید آسیب‌های کارگران و تکالیف کارفرمایان در این زمینه مشخص شود.

خدایی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه کارگران ساختمانی مشغول به کار هستند که تقریباً ۵۰۰ هزار نفر آن شامل هیچ یک ازآنها عضو  نهاد‌های حمایتی نیستند، گفت: آمار درستی از کودکان کار و دست فروش‌ها در سطح کشور موجود نیست و عملاً برای این افراد ماندن در منزل نیز امکان پذیر نیست چرا که باید روزانه خرج زندگی خود و خانواده خود را به دست آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.