سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها سازی بیش از ۳۷۶ هزار مترمربع از اراضی ملی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از تشکیل پرونده قضایی و اجرای احکام رفع تصرف بیش از ۳۷۶ هزار مترمربع اراضی ملی در شش ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: گشت و کنترل و پیگیری‌های مستمر کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در راستای حفظ مناطق و زیستگاه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، در شش ماهه دوم امسال به رفع تصرف، قلع و قمع و خلع ید بیش از ۳۷۶ هزار و ۵۹۰ متر مربع از این اراضی منجر شد.

او  افزود: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

ظهرابی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در این مناطق صورت پذیرد و اطلاعات جوامع محلی بالا رود، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه‌های نظارتی را یاری خواهند کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و از همه مردم به ویزه دوستداران محیط زیست درخواست کرد، با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی و براساس رسالت عمومی و همگانی در قبال محیط زیست در حفظ این میراث گرانبها و امانت آیندگان و جلوگیری از تخریب و تصرف آن‌ها، محیط زیست استان را یاری دهند.

او همچنین افزود: مدیریت زیستگاهها، صیانت و حراست از تنوع زیستی، گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری به عنوان ذخایر ارزشمند طبیعی از اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این اداره کل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.