سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: پارلمان بخش خصوصی، این رسالت را بر ذمه خود می داند تا در شرایط موجود به حمایت از بنگاه های اقتصادی استان برخیزد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود سیادت  نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: به منظور پیامد‌های ناگوار شیوع کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی و فضای کسب و کار استان، کارگروهی تخصصی از سوی پارلمان بخش خصوصی مشهد تشکیل شده است.
 
او تصریح کرد: پیش از این ستادی با رویکرد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا و اثرات آن بر جامعه در این اتاق تشکیل شد که و کارگروه‌هایی ذیل آن شکل گرفت تا در دو سرفصل، اهداف تعیین شده را دنبال کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت:  طبیعتا در حال حاضر، عمده تمرکز بر مهار موج شیوع این بیماری در استانمان و حمایت از کادر درمانی و پزشکی خدوم خراسان رضوی است، اما به موازات آن، باید مراجع مختلف به بررسی خسارت‌های وارد آمده به بخش‌های مختلف اقتصادی بپردازند تا پس از عبور از این بحران، با چالش دیگری، این بار در فضای کسب و کار استان مواجه نشویم.

سیادت افزود: در تلاشیم پس از انجام بررسی‌های لازم، مجموعه‌ای از پیشنهادات اجرایی را به بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، شبکه بانکی ارائه نماییم تا با همکاری دست اندرکاران امر، آسیب‌های زیان بار کرونا بر واحد‌های اقتصادی کاهش یابد. علاوه بر این باید در سطح بخش خصوصی کار فرهنگی انجام بگیرد تا این روز‌های سخت را با همکاری یکدیگر پشت سر بگذاریم.

او تصریح کرد: آنچه که در وهله نخست در ارتباط با شیوع این بیماری باید مورد توجه قرار بگیرد، مخاطرات آن برای سلامت آحاد جامعه و به ویژه گروه‌های پُرخطر است، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه تا حد ممکن ترویج شود که از جمله آن می‌توان به در خانه ماندن و دوری از اجتماعات اشاره کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا را می‌توان در رکود بازار و اقسام کسب و کار‌ها شاهد بود، گفت: بخشی مهمی از اقتصاد کلانشهر مشهد به گردشگری زیارت تکیه دارد. شیوع این بیماری و تصمیماتی که به حق در باب محدودیت‌های ترددی و مسافرتی از سوی مسئولان استانی اعلام شد، حکایت از آن دارد که ظرفیت بازار نوروزی برای صنعت گردشگری استان از دست رفته است. با این وجود، دولت باید بسته‌های حمایتی لازم را پیش بینی کند تا مراکز خدماتی فعال در بخش گردشگری استان، بتوانند شرایط موجود را تاب بیاورند.
 
سیادت افزود: دغدغه پارلمان بخش خصوصی، آن گروه از واحد‌های تولیدی و اقتصادی هستند که برای ایام پایان سال و سود فروش بازار این فصل برنامه ریزی کرده بودند، اما بروز این بحران، آن‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرد یا حتی بخش‌های صادراتی و خدماتی که بازارهایشان را از دست داده اند.
 
او تصریح کرد: تاکید داریم، همین منابع محدودی که در استان وجود دارد، باید برای حمایت از این واحدها، به کار گرفته شود.
 
انتهای پیام// ز.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.