سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ساماندهی درمان و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان

رییس کمیته ساماندهی خدمات سرپایی بیماران مبتلا به کرونای اصفهان گفت:طرح ساماندهی خدمات درمان و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا از طریق کلینیک‌ها و مراکز بهداشت استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ملل رییس کمیته ساماندهی خدمات سرپایی بیماران مبتلا به کرونای اصفهان هدف از اجرای ساماندهی درمان و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا را پوشش حدود ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا از طریق کلینیک‌ها و مراکز بهداشت این استان در قالب سطح یک و دو دانست و گفت: حدود ۸۰ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا، نیاز به بستری ندارند و به طور میانگین حدود ۲۰ درصد آن‌ها نیاز به درمان و مراقبت تخصصی و بستری شدن دارند.

حمید ملل با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح حدود ۲۵۰ پزشک به صورت حضوری و ۶۰۰ پزشک به صورت غیر حضوری آموزش دیده اند افزود: در این طرح، افراد با مراجعه به کلینیک‌ها و مراکز بهداشت در نقاط مختلف این استان که در سطح یک قرار دارند، مورد بررسی و تشخیص پزشکی قرار گیرند.

رییس بیمارستان امین اصفهان گفت: در این مرحله حدود ۶۰ درصد این افراد تعیین تکلیف می‌شوند و اگر نیاز به قرنطینه خانگی داشته باشند، کد ملی آن‌ها ثبت شده و کارکنان و پزشکان مراکز بهداشت آن‌ها را تا بهبودی کامل، تحت نظر خواهند داشت.

او گفت: ۴۰ درصد مراجعانی که نیاز به خدمات تخصصی دارند به کلینیک‌های سطح ۲ معرفی می‌شوند که در این مراکز تعدادی از بیماران که شرایط حاد و نیاز به بستری دارند به بیمارستان‌های خورشید، عیسی بن مریم، غرضی و امین معرفی شده و دیگر بیماران، با مراقبت و قرنطینه خانگی با نظارت سیستم بهداشتی قرار می‌گیرند.

ملل افزود: بیمارانی که از طریق این طرح، قرنطینه خانگی می‌شوند به طور مداوم تحت نظارت هستند و در صورتی که شرایط آن‌ها حاد شد و مشکل تنفسی پیدا کردند به کلینیک سطح ۲ یا بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.

او گفت: در این طرح حدود ۴۰ کلینیک خصوصی و ۲۰ مرکز بهداشتی در سطح یک و پنج کلینیک خصوصی، یک کلینیک کودکان، چهار کلینیک دولتی و ۲ کلینیک تامین اجتماعی در سطح ۲ فعالیت دارند.

رییس کمیته ساماندهی خدمات سرپایی بیماران مبتلا به کرونا از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس بگیرند و در صورتیکه مشاوران به آن‌ها راهنمایی دادند به کلینیک‌های مورد نظر مراجعه کنند.
علائم اولیه ابتلا به کرونا، تب، سرفه و مشکلات تنفسی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.