سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین رویداد‌های دولت در مهر ۹۸؛

از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تادیدار حجت‌الاسلام روحانی با «شینزو آبه»

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در مهر ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتصاب معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، توضیحات درباره بر توزیع ۲۰۰ لپ تاپ از سوی وزیرارتباطات، دیدار حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور با «شینزو آبه»،ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به  منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل از باشگاه خبرنگاران جوان از مهمترین اخبار حوزه دولت در مهر ۹۸ است.

انتشار اخباری مبنی بر توزیع ۲۰۰ لپ تاپ از سوی آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اوایل ماه جنجال های زیادی را به پا کرد و او طی توضیحاتی در حاشیه جلسه هئیت دولت در تاریخ سوم مهر در این باره گفت که من یادم نمی‌آید که ۲۰۰ لپ تاپ داده باشم، اما خوب یادم می‌آید برادری که از مشهد به تهران آمده اخیرا این فعالیت‌ها را می‌کند!

دیدار حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از مهمترین رویدادهای مهر ماه به شمار می رود که در این دیدار بر پیگیری اجرای هر چه سریعتر توافقات میان دو کشور تاکید شد.

ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور توسط رئیس جمهور نیز در برگیری زیادی در نوع داشت که این بخشنامه  در محور‌های «درآمدزایی پایدار، هزینه کردکارا، ثبات در اقتصاد، توسعه و عدالت و اصلاحات نهادی نظام بودجه‌ریزی» ابلاغ شد.

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل یکی از مهمترین رویدادهای مهر ماه بود که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و گروهی از عوامل اجرایی در این سفر رئیس جمهور را برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراهی کردند.

 رئیس جمهور ۸ مهر به منظور حضور در اجلاس سران اقتصادی اورآسیا، گفت‌وگو با سران کشور‌های عضو این اتحادیه، با هیئت همراه خود،به ایروان برای شرکت در این  اتحادیه رفت؛ موضوعی  که کارشناسان بر این باور بودند پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا، فرصت قابل توجه‌ای برای اقتصاد کشور و همچنین ترمیم اثر تحریم‌ها خواهد داشت.

یکی از اخبار مهم دیگر این ماه ابلاغ قانون موافقت‌نامه بین دولت ایران و چین درباره همکاری در زمینه بهداشت دامی بود که توسط  آقای روحانی این موافقت‌نامه  برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

اما حجت الاسلام روحانی در جلسه هیئت وزیران در تاریخ هفدهم مهر  نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مصرف پلاستیک و بازیافت پسماند و ساماندهی معضل پسماند، بخصوص در شهر تهران و شهر‌های شمالی، دستورات ویژه‌ای صادر کرد.یکی از دستورات این بود که نسبت به حل معضل بوی تعفن و نامطبوع اتوبان تهران – قم اقدامات لازم انجام  و گزارش آن  به دولت ارائه شود.

در ادامه این گزارش نگاهی به نشست چهارجانبه ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی پناهندگان با حضور وزیر کشور خوتاهیم داشت که در ژنو برگزار شد و سه کشور حاضر در این نشست اعلام کردند که نظرات کشور‌های منطقه باید در نحوه ارائه کمک‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دخیل شود و براساس موقعیت‌ها و واقعیت‌های منطقه، اقدامات؛ تعریف، کمک‌ها جذب و هزینه‌ها مدیریت شود.

در پایان انتصاب معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور یکی از اخبار دیگر حوزه دولت در این ماه بود که در این رابطه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حکمی  علیرضا معزی را به سمت «معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور» منصوب کرد.


بیشتر بخوانید:بررسی ابعاد اقدامات و برنامه‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.