او با بیان اینکه ۲۲ خدمت در راستای آسودگی خاطر اتباع و مهاجرین خارجی در شرایط شیوع ویروس کرونا، الکترونیک شده است، افزود: شناسایی کارفرمایان و مشاغل، طراحی و توسعه سامانه آمایش، طراحی و پیاده سازی طرح دانش آموزی، طراحی و پیاده سازی طرح اربعین، طراحی و پیاده سازی خروج از مرزها، طراحی و پیاده سازی طرح کارفرمایان و مشاغل، صدور مجوز، تمدید و تعویض مدارک اقامتی، صدور و یا تعویض مدارک اتباع خارجی، صدور و یا تمدید برگ تردد ۹۰ روزه، فرآیند وقایع اربعه شامل ولادت، ازدواج، طلاق و یا تعزیرات خانواری و ثبت فوت و ابطال مدارک اتباع خارجی، صدور مجوز تحصیل دانشجویان تبعه خارجی، بررسی جا یه جایی محل سکونت و انتقال پرونده شناسایی، صدور برگ خروج از کشور و معرفی نامه ناجا، ابطال مدارک و لغو پناهندگی اتباع خارجی، صدور برگه مسافرتی، رسیدگی به تقاضای تابعیت، طرح سرشماری غیر مجاز، طرح مشکوک التابعی، صدور مجوز ثبت ازدواج زن و مرد ایرانی با اتباع خارجی و صدور پروانه زناشویی از جمله اقداماتی است که الکترونیکی شده است.
شجاعان یادآور شد: برخی دیگر از اقدامات سازمانهای مردم نهاد همچون صدور مجوز پروانه تاسیس سمن ملی، استانی و شهرستانی، صدور مجوز فعالیت سازمانهای دوستی و بین المللی، صدور پروانه تاسیس سمن شبکه موضوعی، خدمات تمدید پروانه سمنها، خدمات ارتقا سمنها، درخواست تاسیس و صدور پروانه احزاب و گروههای سیاسی، درخواست دفاتر شهرستانی، درخواست تاسیس شعب استانی، درخواست مجوز برگزاری تجمع و راهپیمایی، درخواست برگزاری مراسم مسقف و یا محصور، خدمات نظارت بر ثبت مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر و روستا، ارزیابی توسعه یابی شهرهای مناطق محروم و رسیدگی و پاسخگویی از خانواده وزارت کشور در سطح ستاد و دستگاههای اجرایی الکترونیکی شده است؛ همچنین شبکه بزرگی از کشور با وزارت کشور هم از این طریق فعالیت میکنند.
بیشتر بخوانید: الکترونیکی شدن ۱۵ خدمت توسط وزارت کشور
انتهای پیام/