سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پارلمان اروپا داوطلبانه به قرنطینه خانگی رفت

رئیس پارلمان اروپا که هفته گذشته را در ایتالیا، کانون شیوع کرونا در اروپا، گذرانده بود به طور داوطلبانه به قرنطینه خانگی رفت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ترکیه، دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد تصمیم دارد به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا، داوطلبانه در قرنطینه خانگی بماند.

ساسولی با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: «از آنجا که آخر هفته گذشته را در ایتالیا سپری کرده ام، تصمیم دارم احتیاط پیشه کرده و اقدامات لازم را برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام دهم و به عنوان رئیس پارلمان اروپا طبق پروتکل بهداشتی ۱۴ روز در خانه ام در بروکسل قرنطینه شوم.»

او افزود ویروس جدید کرونا که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود همه را ملزم کرده است که مسئول و محتاط باشند. این دورانی حساس برای همه ماست.

ساسولی در حالی خود را قرنطینه خانگی کرده است که هفته گذشته مدتی را در ایتالیا که اکنون کانون شیوع ویروس کرونا در اروپاست، گذرانده بود.

مقامات دولت ایتالیا شب گذشته محدوده قرنطینه به دلیل ویروس کرونا را به تمامی این کشور گسترش داد. پیش‌تر دولت ایتالیا تنها در شمال این کشور شامل میلان، ونیز و شهر‌های اطراف آن که بیش از ۱۶ میلیون نفر جمعیت داشتند محدودیت‌های جا به جایی وضع کرده بود. این در حالی است که روز یکشنبه ۹۷ تن به شمار جانباختگان ویروس کرونا در این کشور افزوده شد و مجموع آن‌ها به ۴۶۳ نفر رسید.

در پی شیوع کرونا در کل ایتالیا، جوزپه کنته، نخست وزیر این کشور با تاکید بر ممنوعیت همه اجتماعات و تعلیق رویداد‌های ورزشی و فرهنگی از شهروندان ایتالیایی خواست در خانه‌های خود بمانند.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. تعداد کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۹۵ کشور رسیده است. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تاکنون به ۱۱۴ هزار و ۴۲۲ نفر رسیده است. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان بیش از ۶۴ هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.