سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مراکز پشتیبان برای مقابله با کرونا در مازندران

مراکز پشتیبان مقابله با ویروس کرونا با هدف ارائه خدمات دارویی و درمانی با مشارکت بسیجیان و بهورزان در مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به پیشگیری شیوع کرونا ویروس در استان، گفت:مراکز پشتیبان مقابله با ویروس کرونا از امروزسه شنبه ۲۰ اسفندماه با هدف ارائه خدمات دارویی و درمانی با مشارکت بسیجیان و بهورزان در مازندران راه اندازی شد.

او افزود: مراکز پشتیبان در مراکز خدماتی و رفاهی دولتی شهر‌ها که به تخت‌ها و سرویس‌های بهداشتی مناسب مجهز هستند راه اندازی شده است.

حسین زادگان گفت: در این مراکز دو دسته از افراد شامل بیماران بهبود یافته مشکوک به کرونا ویروس و بیماران با وضعیت مناسب که در بیمارستان و منزل نمی‌شود نگهداری کرد اسکان داده می‌شوند.

او افزود: در این طرح بهورزان و بسیجیان در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها به منازل افراد مراجعه می‌کنند و با دستگاه اکسیژن سنج اکسیژن موجود در خون این افراد را اندازه گیری می‌کنند.

استاندار مازندران گفت: در این نوع آزمایش افرادی که میزان اکسیژن خون آن‌ها زیر ۹۳و۹۴ باشد به مراکز درمان پشتیبان انتقال داده می‌شوند و تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار می‌گیرند.

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز گفت: این قرارگاه پشتیبان بیمارستان صحرایی نیست بلکه قرارگاه زیستی مستقر در مراکز شبکه بهداشت و درمان روستا‌های استان است.

او افزود: در این قرارگاه سفیران یا مدافعان سلامت بسیجی به درب منازل افراد مراجعه می‌کنند و نحوه مقابله با کرونا ویروس را آموزش می‌دهند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: تعدادی از بسیجیان در مراکز بهداشتی روستا‌ها و تعدادی در کمپ‌های رفاهی و خدماتی به بیماران مشکوک به کرونا ویروس خدمات درمانی و دارویی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.