سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی ۵۵ نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته سامانه بارشی نواحی مرکزی و برخی نقاط نیمه جنوبی استان را فرا گرفت و از ۵۵ نقطه استان بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت:همانطور که انتظار می‌رفت بعدازظهر دیروز سامانه بارشی در استان فعال شد و حداقل ۱۲ شهرستان استان را فرا گرفت.

او  با بیان اینکه بیشینه بارش این سامانه از ایستگاه گُشت در شهرستان سراوان با ۱۶ میلی متر باران گزارش شده است، گفت: همچنین از ایستگاه‌های مهرستان ۹، «کارواندر» و «نیلگان» خاش ۸.۵ و «کجدر» سرباز و «رحمان آباد ایرندگان» خاش ۸ میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این سامانه صبح امروز از مرز‌های شرقی کشور خارج شد و ادامه فعالیت خود را در افغانستان و پاکستان ادامه می‌دهد.

حیدری بخش دیگری به وضعیت پیش روی جوی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا پنجشنبه در اکثر نقاط استان بویژه نوار شرقی و غربی، وزش به نسبت شدید ادامه دارد.

او  با بیان اینکه وزش این باد در نقاط مستعد موجب خیزش خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود، افزود: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود روز جمعه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.