سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمالی در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا، گفت: بسیج ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ فرصتی است برای ایجاد پوشش خدمات ویژه افراد بیمار و در معرض خطر، که در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها با آن درگیر است.

 هاشمی افزود: آحاد جامعه و دولت نیازمند بهره گیری از همکاری و به کارگیری مشارکت فعال همه بخش‌ها به ویژه سازمان بسیج و نیرو‌های مسلح است.

او گفت: ارتقای دانش، نگرش و مهارت افراد و خانواده‌ها در زمینه بیماری و عوامل خطر، ارتقای مهارت و دانش افراد شاغل، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، تسهیل در اجرای فرایند‌های ارجاع افراد به مراکز و واحد‌های منتخب در موارد مورد نیاز از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در دستور کار قرار می‌گیرد و جزئیات آن توسط کارشناسان بررسی و در اسرع وقت اجرایی می‌شود.

او عنوان کرد: برنامه بیماریابی از طریق استفاده از درگاه سلامت گام کلیدی برای بیماریابی است و افراد مشکوک می‌توانند به منظور غربالگری با مراجعه به سایت salamat.gov.ir از وضعیت خود آگاه شوند.

اسماعیل فرجی جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اثربخشی بالایی دارد و داوطلب بودن در این طرح مهم‌ترین اصل است.

فرجی اظهار داشت: همه ادارات و سازمان‌ها باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای مبارزه با کرونا استفاده کنند و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.