سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف الکل به جای شفا، کور می‌کند!

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خوراکی الکل نه تنها موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس نمی‌شود بلکه ممکن است فرد را به کام مرگ بکشاند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد عباسی  متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه دو نوع الکل با نام‌های اتانول و متانول وجود دارد، بیان کرد: الکل متانول قابل مصرف نیست و مصرف خوراکی آن به هر روشی می‌تواند موجب کوری غیرقابل برگشت و حتی مرگ شود. 

او افزود: الکل برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها استفاده می‌شود و الکل‌های موجود، دارای درصدی از الکل متانول یا مواد دیگر تلخ کننده هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افرادی با این دیدگاه که مصرف الکل باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌شود اقدام به مصرف خوراکی الکل‌های حاوی متانول کرده‌اند که نه تنها مصونیتی برای افراد ایجاد نکرده بلکه عواقب جبران ناپذیری را برای فرد رقم خواهد زد.

عباسی توصیه کرد: افراد برای ضدعفونی کردن سطوح می‌توانند مایع سفید کننده یک درصد تهیه کنند یعنی یک واحد سفید کننده را با ۹۹ واحد آب مخلوط، و برای ضد عفونی سطوح از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: برای ضد عفونی کردن دست‌ها نیز می‌توان از محلول‌های حاوی الکل ۷۰ درصد استفاده کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: از آنجایی که شستشوی مکرر دست‌ها باعث ایجاد خشکی و اگزما در سطح پوست می‌شود، توصیه می‌شود که افراد روزانه از کرم‌های مرطوب کننده، وازلین و گلیسیرین استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.