سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کاشت یک هزار و ۴۰۰ اصله نهال به یاد شهدای مراغه

کاشت نهال به یاد یک هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مراغه در دانشگاه این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،همزمان با هفته منابع طبیعی و با هدف توسعه فضای سبز دانشگاه مراغه غرس یک هزار و ۴۰۰ نهال به یاد شهدای دوران دفاع مقدس مراغه در دانشگاه این شهر آغاز شد.

همچنین امروز شش هزار اصله نهال در محوطه کارخانه شیشه سازی و کربنات سدیم مراغه با هدف توسعه فضای سبز در محوطه این دو واحد صنعتی غرس شد.

در این مراسم اعلام شد در آستانه رویش طبیعت ۱۳ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز شهر، دانشگاه‌ها، مراکزآموزشی، درمانی و صنعتی مراغه کاشته می‌شود.

مهردادی مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: با هدف توسعه فضای سبز شهری ۶۱۱ هزار اصله نهال در عرصه‌های شهری، صنعتی و آموزشی استان کاشته می‌شود.

مهردادی افزود: با کاشت این تعداد نهال یک هزار و ۳۵۰ هکتار به فضای سبز نهال کاری شده استان اضافه می‌شود.

او افزود: با توجه به صنعتی بودن شهرتبریز بیشترین توسعه فضای سبز و نهال کاری استان در این شهر انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در ادامه از اجرای طرح صیانت از جنگل‌های استان با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست خبرداد.

مهردای افزود: در جهت جلوگیری از تصرف و قطع درختان جنگل‌های استان، حفاظت از جنگل‌ها با مشارکت این دو سازمان انجام می‌شود.

او همچنین از اجرای طرح کنترل آفت در جنگل‌های ارسباران خبرداد و افزود: کنترل مکانیکی آفت در جنگل‌های استان با موفقیت در حال اجرا است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.