سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا در شهرستان مهاباد

بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا با عزم راسخ مسئولین در شهرستان مهاباد کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شجاعی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد گفت: برای مقابله با ویروس کرونا باید سازمان‌ یافته و با مدیریت کامل عمل کرد، مسوولان در مواجهه با بروز مشکلاتی از این دست دارای تجربه‌های ارزنده‌ای هستند، اما آماده‌سازی، آموزش همگانی و پیش‌بینی‌ها از نکات اساسی است که برای پیشگیری و مقابله با این بیماری از اولویت برخوردار است.

شجاعی اظهار داشت: برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق و حساب شده باید در اولویت قرار گیرد به طوری که اگر لازم شد حتی این آموزش‌ها به صورت چهره‌ به‌ چهره و از سوی پزشکان باشد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه را خردجمعی، هم‌فکری و جمع بندی مناسب برای مقابله با شیوع احتمالی این ویروس بوده و برای مقابله با این بیماری به ویژه در بحث آموزش از پتانسیل خوب تشکل‌های مردمی و تیم‌های روانشناسی برای مدیریت افکار عمومی استفاده خواهد شد.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: مراکز درمانی و بهداشتی مهاباد نیز با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده به مردم برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در جامعه آماده است. هنگام بروز چنین مواردی که مشابه آن در شیوع آنفلوانزا بروز کرد مدیریت افکار عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهزاد افزود: باید با اقدامات پیشگیرانه از ایجاد اجتماع مردم در سطح شهر جلوگیری شود که در همین راستا همه مسابقات ورزشی، برگزاری جشنواره یا کنسرت‌های موسیقی، مراسم عروسی، مجالس ترحیم با همکاری شورای روحانیت تا اطلاع ثانویه لغو شده است.

او ادامه داد: مردم به شایعات در خصوص این بیماری توجه نکنند و مطمئن باشند که مسئولان بهداشتی و درمانی بیشتر از آن‌ها نسبت به این موضوع حساس بوده و هرگونه موارد احتمالی ابتلا را گزارش خواهند کرد.

در پایان رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت بیان داشت: سه شرکت برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، وارد عمل شده و با اخذ مجوز از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در حال تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.