سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات چهارمین دوره فراخوان «نوپا‌های فناوری‌های همگرا»

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری اقدام به انتشار فراخوان‌هایی با عنوان «نوپا‌های فناوری‌های همگرا» کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آشنایی با بازار برای توسعه کسب و کار‌های نوپا مهم است، در حوزه فناوری‌های همگرا که بین‌رشته‌ای است این ضرورت بیشتر حس می‌شود. در این راستا مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری اقدام به انتشار فراخوان‌هایی با عنوان «نوپا‌های فناوری‌های همگرا» کرده است.

فناوری‌های همگرا معمولاً به عنوان یک اصطلاح جامع مورد استفاده قرار می‌گیرد و به گروهی از فناوری‌ها که پتانسیل تلفیق (برقراری ارتباط) با یکدیگر را دارند اطلاق می‌شود. چنین ادغامی منجر به هم‌افزایی و منافع مشترک واحد‌های اولیه و همچنین ایجاد ارزش افزوده می‌شود. همگرایی فناوری، همان تحول فعالیت‏‌های چندرشته‌‏ای به سوی فعالیت‏‌های میان‌رشته‌‏ای است. در فعالیت‏‌های میان‌رشته‏‌ای، رشته‌‏های قبلی که جدای از یکدیگر بوده‌‏اند به طور هم‌‏افزایی در کنار یکدیگر قرار می‌‏گیرند تا فعالیت‌های جدیدی را شکل دهند.

در حالی که فعالیت‌‏های چندرشته‌‏ای با هم‌‏افزایی تجربی باعث ارتقای تحقیق‌وتوسعه می‏‌شوند. در واقع همگرایی فناوری، چیزی فراتر از تلفیق رشته‌ها و فناوری‌‏های مختلف است. ارزشی که از طریق همگرایی افزوده می‌‏شود، ایجاد ایده‏‌ها، روش‌ها و خروجی‌های کاملا جدید را به دنبال دارد. طبق گزارش شورای اروپا، همگرایی همواره بستری مهم برای نوآوری بوده است، زیرا پیشرفت‌های مهم در فناوری، اغلب در مرز بین فناوری‌های مختلف و بخش‌های صنعتی رخ می‌دهد.

فراخوان نوپا یک فرصت عالی برای استارت آپ‌های حوزه فناوری‌های همگرا فراهم می‌کند تا با شرکت در دوره‌های آموزشی فراخوان، محصول و کسب و کار خود را در حوزه فنی و بازار توسعه دهند و پس از نگارش مدل کسب و کار خود، با سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه آشنا شوند.

استارت‌آپ‌هایی که در فرآیند داوری انتخاب می‌شوند، در جلسات راهبری برنامه شرکت خواهد کرد. در جریان این جلسات نیاز‌های هر طرح بررسی می‌شود و متناسب با آن خدمات و حمایت‌های برنامه در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد. اکثر تیم‌ها در ابتدای کار خود در دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول (پیش‌شتابدهی) شرکت می‌کنند.

در کنار موارد بالا، نوپا به ارتقا فنی و بازاری محصول شما کمک می‌کند و دریافت مجوز‌ها و استاندارد‌های مربوطه را برای شما تسهیل می‌کند. هویت‌بخشی به محصول و شرکت شما از دیگر رسالت‌های نوپا‌های فناوری‌های همگرا است که برای استارت‌آپ‌ها نیازی خطیر به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: درمان مشکلات روده با کپسول‌های نانو مقیاس


طرح‌هایی که زودتر ارسال شوند شانس بیشتری برای جذب در مراکز حامی توسعه کسب و کار و شتابدهنده‌ها دارند و در صورتی که دیرتر ارسال شوند ممکن است ظرفیت پذیرش آن‌ها تکمیل شود.

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری چهارمین فراخوان نوپا‌های فناوری‌های همگرا را منتشر کرد. علاقمندان برای شرکت در این فراخوان تا پایان فروردین ماه سال آینده فرصت دارند. این فراخوان فرصتی به کسب و کار‌های نوپا می‌دهد تا در مسیر توسعه محصول خود قرار گیرند و با اصول بازار آشنا شوند.

البته برای رسیدن به این هدف، دوره‌های پیش شتابدهی برای تیم‌های برگزیده برگزار می‌شود که در آن‌ها با حضور اساتید برجسته تیم‌ها آموزش می‌بینند. در سه دوره گذشته این فراخوان تیم‌های مختلفی حضور داشتند که موفق به توسعه محصول خود و ارتباط با سرمایه گذار شدند.

ایجاد بستری برای تجاری سازی دستاورد‌های تحقیقاتی محققان و جامعه علمی کشور در حوزه فناوری‌های همگرا، شناسایی و توانمندسازی گروه‌های فناور و آشنا کردن آن‌ها با فرآیند توسعه محصول و دنیای کسب و کار و تجاری سازی، معرفی فرصت‌های کسب و کار مبتنی بر نیاز‌های فعلی کشور و مراکز توسعه دهنده کسب و کار به جامعه محققان و فناوران و به هم رسانی فناوران، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار برای تجاری سازی محصولات نوآورانه از اهداف انتشار این فراخوان است.

پس با انتشار این فراخوان این مرکز قصد شناسایی استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های همگرا و انبیک را دارد که نمونه اولیه از محصول خود را دارند تا در مسیر توسعه آن و رسیدن به بازار همراهی‌شان کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.