سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران بی‌سابقه در تاریخ معاصر ایتالیا

ایتالیا به بزرگترین کانون شیوع کرونا بعد از چین تبدیل شده است

الجزیره با اشاره به شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا اعلام کرد این کشور دچار بحران بی‌سابقه‌ای در تاریخ معاصر خود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد: ایتالیا به بزرگترین کانون شیوع ویروس کرونا در خارج از چین تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز ۷۳۰۰ تن گذشت. بدین ترتیب ایتالیا از کره جنوبی پیشی گرفت و به دومین کشور در جهان تبدیل شده که تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است. ایتالیا همچنین از بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در یک روز خبر داد و اعلام کرد تنها در روز شنبه، ۱۳۳ تن در این کشور جان خود را به سبب ابتلا به کرونا از دست دادند. این در حالی است که بیشتر بخش‌های شمالی این کشور قرنطینه شده است و هیچ کس اجازه ندارد از استان‌های دیگر به منطقه اومباردی وارد شود. این اقدام بر حدود ۱۶ میلیون نفر تأثیر گذاشته است.

در همین حال، کشور‌های بیشتری در حال اعمال محدودیت‌هایی به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس هستند. طی چند ساعت گذشته، فرانسه برگزاری تجمعات بیش از هزار نفر را ممنوع کرد. عربستان سعودی همه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور را تعطیل و ایالت اورگان آمریکا هم وضعیت اضطراری اعلام کرد.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد: دیگر نمی‌توان میلان را قلب اقتصاد ایتالیا دانست. هیچ کس در فروشگاه‌ها و میدان اصلی و مشهور این شهر حضور ندارد و ارتش ایتالیا هم اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد. این یک بحران بی سابقه در تاریخ معاصر ایتالیاست.

اکنون همه پرواز‌ها در فرودگاه مالپنسه میلان به حالت تعلیق در آمده است. سایر فرودگاه‌ها هم تنها پرواز‌های داخلی انجام می‌دهند، اما این سبب نشده است که مردم از تلاش برای خروج از این منطقه دست بردارند.

مقامات در جنوب ایتالیا هم هشدار داده‌اند صد‌ها هزار شهروند که در شمال این کشور کار می‌کردند یا درس می‌خواندند، نباید به شهرهایشان بازگردند، اما مردم همچنان در حال بازگشت از میلان هستند. آن‌ها ماسک به چهره زده‌اند، اما کسی از آن‌ها تست ابتلا به کووید ۱۹ نمی‌گیرد.

در ایتالیا، اقدامات محدودکننده برای کنترل روند گسترش این ویروس در پیش گرفته شده است، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که شاید دیگر دیر شده باشد. بیمارستان‌ها در مناطقی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند مملو از بیمار هستند و اکنون از افراد مبتلا خواسته شده است در خانه‌هایشان بمانند. اکنون نظام بهداشتی در این کشور در تقلا برای کنترل شیوع این ویروس است.

در خارج از ایتالیا هم این ویروس در سراسر قاره اروپا در حال گسترش است. در فرانسه دست کم ۱۹ تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند و بیش از ۱۱۰۰ تن هم به کرونا مبتلا شده‌اند. در آلمان ۸۰۰ تن به این ویروس آلوده شده‌اند. یک شهروند آلمانی که در مصر به این ویروس مبتلا شده بود، درگذشت. در حالی که ایتالیا پس از چین، کانون شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود، شاید تدابیر اتخاذ شده برای برخی از مناطق، دیگر دیر شده باشد. در حال حاضر، جلوگیری از شیوع بیش از پیش این بیماری بهترین گزینه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ایران رتبه اول ابتلا رو داره از چین هم زده بالا من برادرم تو بیمارستان شاغل هستش و گفت تا الان بالای 70 نفر تو بیمارستانشون بر اثر کرونا فوت شدن
...
۱۰:۵۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
شما لطف کن حرف دروغ نزن....شماهایی ک حرف ملت خودتون رو قبول ندارید...یه سر بزنید به سایت بهداشت جهانیwordometer
برای امثال شما متاسفم
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا را شکر /پس وضع ایران اونقدرها هم بحرانی نیست. همه جا گل وبلبله
حسن
۲۳:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
البته بستگی باین دارد که دیگر کشورها رقم واقعی را بگویند
مجید
۲۳:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
حدود ۱۵۰ نفر از ما کمتر هستند . اگر رعایت نشود ما فردا ازشان جلو می زنیم . خدایا به ما رحم بکن .که کار خیلی سخت و پیچیده است.
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام، لطفا پیگیری کنید سربازهای اعزامی بعد از عید معاف بشن تا انشااللاه هم باعث شادی جوانان، خانواده هایشان و مردم شریف ایران شود و هم باعث نزول خیر و برکت
امیر
۲۱:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
الان من برا معده رفتم دکتر از۳نفراسکن سینه گرفت هر سه داشتند.کنارمن بودند خداشاهده حتی سرفه هم نمیزدن.دکتر گفت نوع خفیف گرفتید.
بنیامین
۲۱:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
به امید مسئولین زحمتکش و هوشیار و با تدبیر و امید انشاالله ایتالیا را پشت سر میگذاریم و به همین منوال پیش میرویم تا هم رکورد مبتلایان و هم رکورد جانباختگان را به دست بیاوریم!
علی برکت الله!
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
این خبر بیشتر به وضعیت ایران میخوره تا ایتالیا
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
احتمالا کار هواپیما های ماهانه
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
البته فراموش نشه ما هم رقابت سختی با ایتالیا برای کسب رتبه دوم داریم!
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بگو ایرانم سومیشه
علی
۱۸:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بابا تو رو خدا یه جوری اروپارو نشون ندید که انگار ایران گل و بلبل ایران ۷۱۰۰تاس خب
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خوب کشور خودمون بگین از مرز7000گذشته
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
کرونا خانم لطفا تشریف برای دوست اصلیشان چین ما خوباش نمیخوریم
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اصلا اخبار خارجی را نگید
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام، لطفا پیگیری کنید سربازهای اعزامی بعد از عید معاف بشن تا انشااللاه هم باعث شادی جوانان، خانواده هایشان و مردم شریف ایران شود و هم باعث نزول خیر و برکت
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اشتباه شده ما جلو تریم کل کشور تعطیل شده خخخخخخخ
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
واینکه ویروس کل ایران را گرفته ولی ایتالیا حداقل نصف اون پاکه
فرزاد لنگری
۱۶:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدا را خوش نمی آید چرا سم خدمان به خدمان نمیدین من کارگاه دارم بایت برم در کارگاه ها مردم کار بیارم نوار بزنم و تحویل کارگاه بدم از کارگاه بون کارگاه تا یک لقمه نان حلال به خانه ببرم تازه اگر پول بدن یا چک میدن یا سه بد داشتی اگر بگی چرا یک یکی دیگه میاد بار ان کارگاه میبره حلا بارنامه از کجا بیاریم
ولی
۱۵:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
یعنی ایتالیا که شهرها رو قرنطیننه کرده از ایران که همه می دونیم چه خبره بدتره؟!!!
علی
۱۵:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
یه پژوهشی در این مورد انجام بگیره فکر کنم نتیجه اش برمی گرده به سطح فرهنگ و سطح آموزش شهروندان باز هم توجه به آموزش وپرورش مهم ترین چیزی است که در کشور ما اولویت آخر هم نیست.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خداوكيلي ايران چندمه؟
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
امروز کشور خودمون رسیده به 7200 نفر خب معلومه که فردا ایران از ایتالیا جلو میزنه
محمد ن ک
۱۴:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
مگه اختلاف مبتلایان کشور خودمون با ایتالیا چند نفر هست که اینجوری میگید...ایتالیا اونقدره و ما .....خودمونم الان نزدیک 7000 نفر هستیم
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بنده خدا کشورما تحریم همه جوره هست اماامکانات بهداشتیش از ایتالیا بهتر منظورش اینه اگه مسوولان ما قرنطینه کرده بودن ومثل اونا با زور بالاسرشون بودن همون روز اول خفه شده بود کرونا توبیا بیرون همه دارن خرید میکنن پس فرقش اینه که اونا از ترس بیرون نمیان میگیرن ما بیرون میام میگیربم اما ما جان برکفای بهداشتی زندگیشون میزارن تا مبتالایان کمتر بشه حالا متوجه شدید
محمدرضا
۱۳:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خدایا شکرت ، حالا بچشید ازون چه ک داشتین برای ما نقشه میکشیدین
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خودمون رو مثل اینکه یادتون رفته نه؟
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
علم را از آلمانیها بیاموزیم
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
یعنی از ما هم بدتر هستن !!!