سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان گفت : با تلاش ماموران پلیس سرپل ذهاب، ۶۵ تن برنج تاریخ مصرف گذشته که قابلیت مصرف انسانی نداشت، کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی اکبر جاویدان" فرمانده انتظامی استان گفت : پس از اطلاع پلیس سرپل ذهاب مبنی بر اینکه مدیرعامل یک کارخانه دام و طیور واقع در شهرک صنعتی قره بلاغ قصد توزیع برنج تاریخ مصرف گذشته به صورت خارج از شبکه را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : ماموران پلیس پس از شناسایی کارخانه مذکور و هماهنگی با مقام قضائی، همراه با نماینده جهاد کشاورزی از محل بازدید و ۴۲ تن برنج تاریخ مصرف گذشته غیربهداشتی که قابلیت مصرف انسانی هم نداشت، کشف شد.

جاویدان گفت: همچنین پلیس در تحقیقات تکمیلی خود دریافت ۲۳ تن دیگر از این نوع برنج توسط یک دستگاه کامیون بارگیری شده که ماموران با اشراف اطلاعاتی خود موفق به شناسایی خودروی مورد نظر شده و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش برنج تاریخ مصرف گذشته کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

او از دستگیری مدیرعامل کارخانه و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

جاویدان با هشدار به افراد سودجو که سلامت دیگران را به مخاطره می‌اندازند، گفت: با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضائی وجود دارد مجازات سختی در انتظار این افراد خواهد بود.

هفته درختکاری فرصتی مناسب برای پاسداشت طبیعت

علی اکبر جاویدان" فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هفته درختکاری را فرصتی مناسب برای پاسداشت طبیعت و مراقبت از جنگل و درختان عنوان کرد.

او گفت : امروزه کمتر کسی است که با فواید درخت و اثری که در سالم سازی هوای پیرامونی دارد آشنا نباشد، از این رو همه باید درختکاری را در جامعه تبدیل به یک فرهنگ کنیم.

 جاویدان گفت: در راستای پاسداشت فرهنگ درختکاری، پلیس طی سالیان اخیر با افرادی که اقدام به قطع درخت کرده اند قاطعانه برخورد و آن‌ها را به دستگاه قضائی معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی استان از عموم مردم دعوت کرد تا هرکسی که در توان دارد با درختکاری به سالم‌تر شدن هوا و زیباتر شدن فضا و طبیعت کمک کند.

وجود یک انبار محل احتکار مواد ضدعفونی

سردار "علی اکبر جاویدان" فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود یک انبار محل احتکار مواد ضدعفونی در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : در همین راستا ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی محل احتکار کالا در محله ۲۲ بهمن کرمانشاه شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 جاویدان گفت: در این بازرسی، سه هزار و ۲۸ عدد ژل و سه هزار و ۱۵۲ لیتر مایع ضدعفونی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، ارزش محموله احتکاری کشف شده را طبق نظر کارشناسان سه میلیارد ریال عنوان کرد.

او گفت: پلیس با افراد محتکر و سودجویی که با اقدام خود سلامت افراد جامعه را با مخاطره روبرو می‌کنند قاطعانه برخورد و اجازه عرض اندام به آن‌ها نمی‌دهد

انهدام یک باند زورگیری خشن در شهر کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند زورگیری خشن در شهر کرمانشاه و دستگیری پنج عضو آن با تلاش بی وقفه پلیس خبر داد.

 "جمال سلمانی" افزود: پس از وصول چند فقره شکایت از سوی تعدادی راننده که مورد زورگیری قرار گرفته بودند، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: عمده این افراد در شکایات خود عنوان می‌کردند که خانمی را به عنوان مسافر سوار کرده و مقداری جلوتر مرد جوان حدودا ۲۵ ساله‌ای که همان مسیر خانم را اعلام کرده بود نیز سوار می‌کردند.

 سلمانی گفت: رانندگان شاکی عنوان می‌کردند این فرد پس از سوار شدن به بهانه اینکه خواهرش را سوار خودرویمان کرده ایم با اسپری فلفل و حتی سلاح سرد به ما حمله ور شده و به زور ما را به داخل منزلی می‌کشانده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: طبق اظهارات افراد شاکی، زمانی که آن‌ها وارد منزل اعضای باند می‌شدند از سوی سه مرد دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اموالشان به سرقت می‌رفت.

او گفت: زورگیران خشن حتی برخی از طعمه‌های خود را مجبور می‌کردند که با اقوام و آشنایانشان تماس گرفته و به بهانه اینکه نیاز فوری و ضروری به پول دارند مقداری را به کارت آن‌ها واریز کند.

 سلمانی افزود: انتقال سند خودرو به شکل قولنامه‌ای و گرفتن سفته سفید امضا از قربانیان از دیگر اقدامات اعضای این باند تبهکار بود.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران کلانتری حافظیه تحقیقات گسترده خود را آغاز و توانستند مخفیگاه اعضای باند که یکی در شهرک "جعفرآباد" و دیگری در شهرک "چغاگلان ده پهن" بود را شناسایی کنند.

او گفت: ماموران پس از کسب مجوز قضائی و با رعایت حقوق شهروندی همسایه ها، در عملیاتی منسجم وارد مخفیگاه اعضای باند شده و موفق به دستگیری پنج عضو آن متشکل از سه مرد و ۲ زن شدند.

 سلمانی با اشاره به فرار یکی از اعضای باند، از شناسایی وی و تلاش برای دستگیریش خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این عملیات گسترده، ماموران موفق به کشف یک قبضه اسلحه پرانریال ۲۵ عدد فشنگ، ۶ قبضه شمشیر، یک اسپری دفاع شخصی و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ متعلق به اعضای باند شدند.

او گفت: همچنین در جستجو از مخیگاه‌های باند زورگیری، سه عدد سفته سفید امضا، سه عدد کارت ملی، هفت عدد کارت سوخت و تعدادی دیگر از اموال مسروقه متعلق به افراد شاکی کشف شد.

 سلمانی مبارزه با جرائم خشن و مجرمانی که با رفتار خود باعث ایجاد ناامنی می‌شوند را از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: این افراد نهایتا در چنگال قانون گرفتار و به سزای اعمال ناشایست خود می‌رسند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.