سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی بیمارستان‌های آمریکا برای پذیرش ۹۶ میلیون مبتلا به کرونا و مرگ نیم میلیون نفر

اسناد فاش شده از بیمارستان‌های آمریکا نشان می‌دهد این بیمارستان‌ها برای پذیرش ۹۶ میلیون مبتلا و مرگ نیم میلیون نفر بر اثر کرونا آماده می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دیلی‌میل، اسناد فاش شده از بیمارستان‌های آمریکا نشان می‌دهد این بیمارستان‌ها برای پذیرش ۹۶ میلیون مبتلا و مرگ نیم میلیون نفر بر اثر کرونا آماده می‌شوند.

انتظار می‌رود پیامد‌های مرگبار شیوع کرونا در آمریکا بیش از چیزی باشد که مقامات اعلام می‌کنند.

طبق گفته انجمن بیمارستان‌های آمریکا تخمین زده می‌شود تقریباً ۴.۸ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و بستری شوند و از این تعداد ۴۸۰ هزار نفر جان خود را از دست دهند. این میزان ۱۰ برابر میزان ابتلا و مرگ و میر در زمان پیک شیوع آنفولانزا در هر سال خواهد بود.

این اسناد در تضاد با گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست که پیشتر اعلام کرده بود احتمال ابتلای آمریکایی‌ها به این ویروس کم است.

دکتر جیمز لارل، استاد دانشکده پزشکی نبراسکای آمریکا، در بخشی از وبینار خود احتمالی از شیوع و گسترش این بیماری را اعلام کرد. اطلاعاتی که پس از این وبینار در اختیار قرار گرفت بر لزوم آمادگی بیمارستان‌ها برای کاهش مرگ و میر و مقابله با این ویروس خبر می‌داد.

بخشی از احتمالات گزارش شده در این وبینار پیش‌بینی بستری بیش از ۴.۸ میلیون آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، ابتلای ۹۶ میلیون نفر در آمریکا و ۴۸۰ هزار مورد فوتی بوده و در کل از بیمارستان‌های آمریکا خواسته شده تا ۱۰ برابر بیشتر از آنفولانزا برای این ویروس آمادگی داشته باشند.

در زمان ارائه این وبینار ۸۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا در سرتاسر جهان اعلام شده بود که ۶۰ مورد از آن‌ها در آمریکا بود و گزارش مرگ و میری نیز از آنجا اعلام نشده بود. در طول زمان یک هفته تعداد مبتلایان در آمریکا به بالای ۴۳۰ نفر رسید و ۱۹ مورد فوتی نیز گزارش شد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا در جهان وجود دارد.

این اطلاعات خطر این ویروس را برای سالمندان و افرادی که زمینه بیماری دارند بیشتر گزارش می‌دهد. افراد بالای ۸۰ سال با احتمال ۱۴.۸ درصد احتمال مرگ با این ویروس مواجه هستند. افرادی که مشکل قلبی دارند با احتمال یک نفر از هر ده نفر فوتی گزارش شده‌اند.

این استاد دانشگاه نبراسکا اولین فردی است که اعلام کرده احتمال شیوع ویروس بیش از میزان گفته شده می‌باشد. او از زمان دقیق گسترش ویروس در آمریکا گزارش نداده، اما بیان کرده این ویروس بیمارستان‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه خواهد کرد.

ترامپ که برای کوچک جلوه دادن این مسئله مورد انتقاد قرار گرفته، دستور داده ۸.۳ میلیارد دلار برای مدیریت این بحران در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
در بدبینانه ترین حالت ممکن جای امیدواری دارد که بیمارستان های آمریکا برای این حجم عظیم از بیمار، آمادگی و امکانات مناسب را پیش بینی کرده اند.