سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مظفر حمزه ئی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس خبر داد.

او گفت: در آستانه میلاد باسعادت اسوه عدالت و جوانمردی، امیرالمومنین حضرت علی (ع)، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس، یک فقره پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شد و زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس از مجازات رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری افزود:در سال هزار و سیصد و هشتاد و نه پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان مطرح گردید و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

حمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی صدور این حکم، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس بر اساس وظیفه ذاتی خود بلافاصله و در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه با حضور اولیاء دم، خوشبختانه این کوشش‌ها به بار نشست و منجر به جلب رضایت برای این جوان ۳۲ ساله شد.

او افزود: با رویکرد جدید دستگاه قضایی و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص لزوم ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف، خوشبختانه این مجموعه به موفقیت‌های مهمی در این عرصه دست یافته است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.