سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش عرضه پیاز جنوب کرمان باعث افزایش قیمت شد

مدیر توسعه بازرگانی جنوب استان از کم شدن میزان عرضه محصول پیاز جنوب کرمان به سایر نقاط کشور خبر داد.

فریدون افشارمنش مدیرتوسعه بازرگانی جنوب استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: درمنطقه جیرفت دو نوع برداشت پیاز داریم، به نام پیاز آنیونست یا غده‌ای و نوع دیگر نشایی است.

او با اشاره به اینکه از دوشنبه گذشته در میدان تره بار شهر جیرفت پیاز به کیلویی ۸هزار تومان هم رسید، افزود: امسال به دلیل زود برداشت کردن پیاز غده ای، بین برداشت پیاز غده‌ای ونشایی وقفه‌ی قابل توجه‌ای داشتیم که خداروشکر این مشکل برطرف و اخیرا با حجم بسبار بالایی برداشت آغاز شده است وامید براین است با عرضه این نوع پیاز در بازار، قیمت افزایش پیاز کاسته شود.

افشارمنش عنوان کرد: امسال سازمان صمت جنوب استان، تعرفه گمرکی صادرات پیاز را به کیلویی ۱۰هزار تومان رسانده که همین امر باعث جلوگیری از صادرات پیاز و باعث دل سردی کشاورزان شده است.

او به دلیل افزایش قیمت اشاره کرد و بیان کرد: در پی فراخوان داده شده از رفت وآمد کمتر به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، حمل و نقل برای خرید وعرضه محصول به بازار‌های سراسر کشور، ریزش شدیدی داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی جنوب استان با ابزار امیدواری افزود: قیمت امروز فروش پیاز در میدان تره بار شهرستان جیرفت بین ۳تا ٥ هزار تومان متغیر بوده است که امید داریم با این کاهش قیمت لطمه اقتصادی به کشاورزانمان وارد نشود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.