سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

انتظار بی‌نتیجه یک‌ساله برای تنظیم بازار خودرو/ عده‌ای نمی‌خواهند خودرو ارزان شود

حدود یک سال و نیم از قول سازمان‌های مربوطه برای کنترل و نظارت بر بازار خودرو می‌گذرد و همچنان این بازار آشفته‌تر از قبل است!

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اختلال در سیستم قیمت گذاری خودرو مدتهاست که باعث شده هر عملکرد هر کسی بتواند بر آن اثر بگذارد. مدت هاست که تنها این قیمت تمام شده محصول برای کارخانه ها به طور دقیق مشخص است اما خریدار هیچ گاه با قیمت ثابت مواجه نیست.

وضعیت نامناسب تا جایی پیش رفته است که گاهی خودروها با حدود دو برابر قیمت درب کارخانه در بازار آزاد به فروش می رسند؛ جالب آنجاست که نه قیمت کارخانه و نه قیمت بازار آزاد، قیمت حقیقی محصول نیست. این موضوع باعث شده تا کارخانه ها هر روز بیش از گذشته متضرر شده و دلالان هر روز درآمد بیشتری داشته باشند. 

کم کاری سازمان حمایت در کنترل بازارخودرو!

میلاد بیگی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: حدود یک سال و نیم است که قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان سپرده شده است و هنوز ساختار تعیین قیمت این سازمان مشخص نیست؛ فاصله قیمت بازار و کارخانه بیشتر و بیشتر شده و این موضوع تقاضا‌های غیر مصرفی را افزایش می‌دهد. هنوز فرمول و راهکار قیمت گذاری از طرف این سازمان مشخص نشده است و همه منتظر تعیین سیستم کنترل این سازمان هستند.

او گفت: امروزه با وجود سایت‌ها و برنامه‌های درج آگهی شرایطی فراهم شده است تا هر کسی حتی بدون داشتن خودرو بتواند ایجاد آگهی کرده و بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ از طرفی با توجه به این که قیمت خودرو‌ها با هم در ارتباط است، اثر گذاشتن بر روی هر یک از آن‌ها می‌تواند افزایش قیمت را در کل بازار به همراه داشته باشد.

بیگی تصریح کرد: آینده قیمت خودرو در کشورمان بسیار تابع تصمیمات سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود. زیان انباشته خودروساز‌ها در حال افزایش است و فاصله قیمت کارخانه و بازار بیشتر می‌شود. در اغلب موارد چنین فضایی ادامه دار نیست و بازار را به سمت رکود حرکت می‌دهد اما این ثبات موقتی بوده و راهکار کنترلی نیست.

آشفتگی بازار خودرو، فضایی مناسب برای قیمت سازها

این کارشناس خودرو گفت: بازار خودرو در کشور ما عمق کافی را ندارد، یعنی عرضه کننده و بازار مصرف زیادی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا قیمت سازی بسیار راحت‌تر باشد؛ با توجه به تعداد محدودی که از عرضه کننده‌ها وجود دارد، امکان قدرت گرفتن آن‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و شرایط مناسبی برای فعالیت متخلفان فراهم می‌شود.

مدت‌هاست که تمام سازمان‌های نظارتی منتظر تصمیم حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از مصرف کنندگان برای بازار خودرو هستند و هنوز خبری از ساختار این سازمان برای کنترل بازار خودرو به دستمان نرسیده است.

قیمت مبنا برای خودرو وجود ندارد

محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئولیت این سازمان در برخورد با متخلفان حوزه خرید و فروش خودرو گفت: ما به عنوان سازمان تعزیرات حتما باید قیمت مبنا داشته باشیم؛ تا زمانی که ساز و کار قانونی برای تعیین تکلیف قیمت و ارزش خودرو‌ها مشخص نشود امکان برخورد برای ما وجود ندارد.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی ورود ما به بحث خودرو به شکایات فردی محدود می‌شود؛ یعنی اگر تخلف در گرانفروشی توسط شخص یا شرکت خاصی محرض شود ما ورود کرده و با آن برخورد خواهیم کرد

تا به امروز چندین بار این موضوع را از وزارت صمت پی‌گیری کرده‌ایم؛ حدود یک هفته قبل عباس تابش رئیس سازمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وعده تعیین تکلیف این موضوع را به ما داد و گفت: ساز و کاری برای فروش، تعیین سود مشارکت و موارد از این قبیل در حال تدوین است که مراحل پایانی بررسی خود را طی می‌کند؛ این برنامه تا حدود یک هفته آینده ارایه خواهد شد.

امروز موعد یک هفته اعلام شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به سر رسیدو هنوز خبری از اعلام ساز و کاز کنترل قیمت توسط این سازمان نیست و قیمت مبنایی وجود ندارد؛ نبود قیمت مبنا به معنای آن است که اورگان نظارتی توان کنترل بازار را ندارد و فضای بازار به جولانگاهی برای سودجو‌ها تبدیل می‌شود.

عده ای نمی خواهند خودرو ارزان شود!

موتمنی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تناقض قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: برخی سودجویان بازار خودرو در تلاش هستند تا قیمت ها پایین نیاید و سود کذایی را به جیب بزنند.

با توجه به نظر برخی کارشناسان بازار خودرو، بوی موج جدیدی از گرانی‌ها در بازار تودرو به مشام می‌رسد و بعد از حدود یک سال و نیم، هنوز ساز و کار کنترل قیمت از طرف وزارت صمت تعیین نشده است. 

بازار خودرو کشورمان عملا بی‌حساب و کتاب رها شده و عده زیادی از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند پس تمام تلاششان را برای بالا تر بردن قیمت‌ها می‌کنند؛ کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو نیاز به اقدام فوری و توجه ویژه مسئولان دارد و در غیر این صورت وضع از انچه که امروز است بد تر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
مهدي
۲۱:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
اگر راست ميگيت خودرو خارجي رو به دلار ازاد بيارين تو بازار هر كسي دلار داشت به قيمت دبي بفروشيد ببينيد كي اشغالهاي سايپا و ايرانخودرو را ميخرد در ضمن اين مسئولين ايرانخودرو و سايپا اينقدر پوست كلفت هستند كه نميذارن خودرو وارد بشه
منصور
۱۱:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بعد از چهل سال به این نتیجه رسیدن // عده ایی نمیخوان خودرو ارزون بشه
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
فقط خودرو نیست مواد پلاستیک رو خود پتروشیمی ها هر روز قیمتش رو بالا میبرندو هیچکس هم جلودارشان نیست این خانه از پایه بست ویران است
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عده ای که قدرت زیادی دارند و جلوی 80 میلیون ایرانی ایستاده اند!!!!!!!!!
منصور
۱۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
پی بردید ؟؟
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
هیچ دلالی وجود نداره . فقط مدیران خودرویی هستند اگر اینها راست میگن ،فقط دو هفته تحویل فوری (روز) بزارن . اونوقته که معلوم میشه دلال کی هست
خلیلی
۱۸:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خودرو با قیمت کارخانه باید به مصرف کننده عرضه شود و فروش بیشتر از قیمت کارخانه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی باید ممنوع گردد و ضمانت تخلف از آن باید ابطال قرار داد فروش خودرو به خریدار و بازگرداندن قیمت اضافی پرداختی به خریدار باشد بعلاوه پرداخت غرامت و هزینه های دادرسی .
راه مکمل دیگر آنست که از هر خانواده حقیقی حق مالکیت بیشتر خودرو سلب گردد .
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تا وقتی ایران خودرو و سایپا ماشین تولید میکنند
همین آش و کاسه خواهد بود
شناس
۱۶:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
قشنگ داری نخ میدی که بهتره کارخانه های تولید کننده به بهانه ی اینکه بازار آزاد ثبات نداره ،بیان و قیمت خودشون رو بالا ببرن.مگه همین پارسال نبود که قیمت یهویی دو برابر شد؟
امیر علی
۱۶:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام..عزیزان فرمول نمیخواد با حساب سر انگشتیم میشه گفت هر چقد متقاضی کمتر بشه به ضررشونه باید یه قیمت میانگین تعیین کن و کل بازار با اون روش جلو برن اونوقت منه مصرف کننده راحت میدونم بخرم ..اینطوری پیش بره هیچوقت با این قیمت نجومی ماشین نمیخوام.. تشکر
صادق
۱۵:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ببخشید خودروسازی زیر نظر ومالکیت کیه؟! وزارت صنعت ودولت حالا برای اینا کی تصمیم میگیره رئیس جمهور حالا نمیگیره چون منافع براشون هست منافع مردم نادیده گرفته شده والا رئیس جمهور همین الان به تعزیرات دستور بده بالاتر از قیمت کارخونه گرانفروشیه نه سند بخوره نه پلاک بشه اونوقت ببینیم کی جرات داره قیمت کذایی بذاره روخودرو والسلام
جوان.مجرد
۱۵:۱۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دولت تدبیره که نمیذاره خودرو ارزون‌شه
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
برخورد انقلابی میطلبد
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
کی نمیزاره؟ ؟؟؟
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
لعنت به مافیای خودرو
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقازاده ها نمی خواهند خودرو ارزان شود
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خدایا تا رفع این گرانی ،احتکار ،وعده های دروغین ،سایه کرونا را مستدام بدار.همه شون را به این بلا دچار بفرما .آمین یارب العلمین.....
علیرضا
۱۳:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام. کارخانه‌های خودرو سازی می‌توانند محصولات خود را با روش ثبت نام همراه با مزایده، به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشند!
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
شما نظر ندین طوریه؟
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
راحت میشه این دلال ها رو جمع کرد. یکیشون رو اعدام کنید
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اخه این دلالها خودشونن
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عده ای یعنی کی دقیقا؟؟
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عده ای یعنی کیا؟
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
عده ای یعنی یکیش کروز و دیگری اورند و........ویک سری از اقازاده ها که وزیر و وکیل عوض میکنند وووووووووو
پیکان 81
۱۳:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دولت بخواد همه چی ارزون میشه
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
وقتی احساسی رای به ادم میدهید با
ید منتظر این گونه اقتصاد بی دروپیکر باشید
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عامل گرانی خود دولتیان اگه اوناجلوی دلالبازیوبگیرن این گرونیا نمیشه مردم خیلی ساده ان
امیر خرم
۱۲:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه خود شرکت های تولید کنند خودرو گرانی را با واسطه ایی تو بیرون دارند وندادن به مدقع خودرو ثبت نام کنندگان افزایش می دهند تا بهانه افزایش قیمت را جور کنندالان دوباره با فاصله انداختن بین قیمت تولید وقیمت بازار دنبال افزایش قیمت هستند در واقع خود تولیدکننده ها شیطان الرجیم هستند.
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تاکی میخوان اینکارو بکنن
رضا
۱۷:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چندین بار در اخبار مربوط به قیمت خودرو دلیل اصلی گرانی را عنوان کرده ام ولی تا کنون درج نگردیده ...؟؟؟!!
دلیل اصلی گرانی خودرو روش فروش آن است . در ایران برعکس تمام دنیا اول باید برای یک خودروی بیکیفیت پول بهترین ماشینهای دنیارو پرداخت کنی و بعد با کلی تاخیر خودرو را تحویل بگیری...
تنها راه : فروش نقدی و فوری خودرو است یعنی مشتری با مراجعه به عاملین فروش و پس از انتخاب خودرو و واریز وجه به قیمت مصوب ، پس از نهایتا یک هفته تا 10 روز خودروی خود را تحویل بگیرد . آنوقت دیگر مسئاله دلالی وجود نخواهد داشت.
حال اینکه تعرفه واردات آزاد شود و سازمان حمایت از مصرف کنندگان دوباره قیمت خودرو را بررسی کند و سایر موارد فقط غزل است
قاسم
۱۱:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
واقعا دیگه امیدی برای ارزون شدن خودرو ندارو و داشتن خودرو برام یه آرزوی دست نیافتنی شده
میکاییل
۱۱:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام ۴۰ سال است خودرو سازان برخلاف اقتصاد جیب مردم حرکت میکنند و کوتاه ترین راه اینست که حداقل برای یکسال تعرفه وارادات خودروهایی که مناسب باشد پایین بیاورند و وارادات بکنند البته ماشینهای لوکس و انچنانی به طور کل قدغن باقی باماند .
امیر
۱۱:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا مسئولان به داده ما نمیرسید این یه عده کیاااااااااان ؟
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خوب خدا دید مسئولان به دادمردم نمی رسه کرونا را نازل کرد .اگر بفهمند؟
سیاوش
۱۳:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خود مسولان محترم هستن !
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
این عده خود مسولان
بهنام
۱۱:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
انشاالله با تشکیل مجلس جدید شاهد کنترل قیمت خودرو سازان باشیم این را از نمایندگان مردمی مطلبه میکنیم با قانونگداریهای درست به امید خدا
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بقیه بازارها هم همینه . ارز و طلا مسکن و ... حتی بورس .
شهروند
۱۱:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چقدر باحالا عده ای نمیخواهند مردم در ارامش باشند عده ای نمیخواهند مردم راحت زندگی کنند عده ای نمیخواههند مردم شاد باشند و عده ای ...... عده ای ........ عده ای
این 3 درصد کیا هستند که کشور را به نابودی رسوندند و مردم را به فلاکتو فقرو بدبختی چرا این عده ای قلیل بر اکثریت مردم توسط دولت و مجلس و مدیران و مسئولین ارجعیت دارند
کریم
۱۱:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
این یعنی به معنای واقعی بی صاحب بودن مملکت برای پولدارها
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
امان از این مردم
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ه کسی به داد مردم گوش نمیده
شیرامینی
۱۰:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ببخشین نوشتین افزایش زیان دهی خودروسازان؟؟!!!!!این حرفتون۲تاجواب داره

۱همین قیمت کارخانه براخودروسازان هم سودده هستش ولو باسود کم

۲برداشتم این که بااین حرفتون دارین زمینه رو برای افزایش قیمت خودروسازان باحاشیه بازارو فراهم میکنین

دراخر دلال سودشومیکنه خودروساز دولتی سودشومیکنه ،ودراخر ضررو منه کارگر میکنم ک ۱۰سال بایدکارگری کنم و از روزیه زن بچه م بزنم تاشایدبتونم ی پراید۷۰میلیونی البته اگه تا۱۰سال هرروزیکمیلیون نیادروش بخرم!!!
ع
۱۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دقيقا زماني كه رو به كاهش خبر هاي دو پهلو ميدين كه مردم برن ماشين بخرند به نظر شما اين خبري كه گزاشتين كمكي به مردم ميكنه
اگه نظرم رو حذف نكنين
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تنها راه آزاد کردن واردات است و پایین آوردن تعرفه گمرک
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
شانس آوردیم انسان فانی است وگرنه خدا میداند این مسولان چه بلایی سر مردم میاوردن خجالت بکش آقایان مسول کمی عابرو برای خودتان قائل شوید این چه وضعیه چند دهه تورم کمر شکن
ن
۱۰:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اتفاقا الان داره كاهش پيدا ميكنه اگر سايت شما بزاره
م
۱۰:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خودرو در حال كاهش قيمت با اين اخبار تكراري باعث افزايش تقاضاي كاذب وگروني ميشيد
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ما خوشحال بودیم که با ورود سازمان قضایی این مشکلات گرانی بررسی میشه
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
حیف که خیال بود
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
قطعاً تنها راه کنترل قیمت ازاد کردن واردات هستش،تا افراد پولدار مملکت به جای لگن های مثلا لوکس ایرانخودرو و سایپا خودرو خوب سوار بشن از اون ور هم قیمت خردو داخلی پایین میاد هم قیمت خودرو های مدل پایین ار خارجی اونوقت ماهم میتونیم یه خودرو خوب سوار بشیم
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سواستفاده دلال ها وقتی اتفاق میفته که شرکتهای خودرو ساز خودرو به هرکسی می فروشنن از جمله همین نمایندگی های بی انصاف
سعید
۱۰:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
انسانهای منصف خیلی بیشتر از انسانهای بی انصاف هستند ولی تاثیر یک فرد بی انصاف بر جامعه دهها برابر چند انسان منصف است. درد این روزهای مملکت این است. علت گرانی ها همین است. درد زمانی بیشتر میشود که بدانیم ریشه بی انصافها در مسئولین بالادستی باشد یا مربط به آنها باشند.
Siavash
۲۰:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا با این صحبتی که ایشون انجام موافقم
همیشه بیانصاف ها برنده هستن چون ادمهای دولتی باهاشون هستن
همونهایی که رای میخرن ومیرن بالا تو مجلش ودولت عنوان میگیرن
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
کشور مسئول ندارد..........
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
واین ادامه خواهد داشت تا پراید ۱۰۰میلیونی خواهین دید
م ح
۱۰:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عده رومعرفی منید به دستگاه قضاتامردم ازاین گرانی خلاص بشند.
دلسوز
۱۰:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام، ایرادی به سازمان حمایت از مصرف کننده نیست ، چون کاره ایی نیست و فقط یک دکوره، وگرنه تا حالا قیمتها واقعی بودن. سیستمهای نظارتی کلا دکور هستن، باید تاسف خورد به این عدم توانایی تدبیر.
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. راه حل اول حمایت بانک مرکزی از خودروسازان است. با این کار قیمت خودرو ارزان میشود و کیفیت خودرو زیاد میشود. البته با نظارت شبانه روزی بر نحوه استفاده از حمایت‌.
راه حل دوم دعا کنیم معجزه ای برای ارتقاء تکنولوژی فعال بشود.
راه حل سوم تولید 1 مدل خودرو سواری و یک مدل خودرو باری توسط وزارت دفاع است با این کار شک مردم به دولت کم میشود و مردم مطمئن میشوند دولت میخواهد به مردم ماشين مدرن و 10 میلیونی بدهد.
راه حل چهارم متحد شدن 2 شرکت سایپا و ایران خودرو به نفع مردم است با حمايت دولت.
بهترین راه حل که سریع جواب میدهد تولید خودرو مدرن فروش عمومی توسط وزارت دفاع است. امروز کشاورزان به خودرو باری مدرن و مجهز نیازمند هستند. به خانه‌های پیش ساخته و مدرن نیازمند هستند. به چراغ‌های اضطراری و امکانات کشاورزی نیازمند هستند. تنها خودروهایی که به راحتی در کوه و جاده های ناهموار حرکت می‌کنند خودروهای نفر بر است. همه راه حل ها قابل انجام است کافی امروز مسوولان دستور بدهند.
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خودرو گران شود
ali
۰۹:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
در این وانفسای کرونایی تکلیف خودرو که هیچ همه باید مواظب باشیم در زیر سایه کرونا مملکت و نطاممون را نفروشند .همه سر گرم کرونا و از همه جا بی خبر.!!!هم مواظب کرونا باشیم هم مواظب مملکتمون.
وحید
۰۹:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خب مردم نخرن نون شبه مگه امت خودشون مایل هستند که گرون بشه به کسی ربطی نداره
از قدیم گفتن چاره گرونفروشی نخریدنه.... کو گوش شنوا شما هم بیخودی حرص و جوش نخورین
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تنهاراه ((نخریدن)) است
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چی چی نخریم دقیقا طلا نان بنزین گوشت یخچال آهن پارچه نخ سوزن میوه عدس برنج ماهی مرغ کدامشون نخریم همشون گران شدن مگر گرانی فقط خودرو است
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقا نخرید
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
جمع کن هی میگین نخرین پرایدی که گفتین ۳۰میلیون بود نخرین نخریدم الان شده نزدیک ۷۰میلیون
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا میگد عده ای اسم ببرید خب
م
۰۹:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خود خودرو سازان نمیخوان خودرو ارزان بشود تا بتوانند ۵ درصد زیر قیمت بازار بفروشند.پس چطور است خودرو به وفور درب نمایشگاها هست ولی کارخانه ندارد
ف
۰۹:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دیکه وضع از این بدتر نمایشگاها و کارخانه و شرکت ها دستشون تو یه کاسه است .مثال خود بنده یکی از نمایشگاها به من پیشنهاد داد با ۵ الی ۶میلیون بیشتر به تعداد زیاد میتواند به نام های خودمون خرید وثبت نام کند ولی ما خود مصرف کنندها مهال است بتوانیم ثبت نام کنیم ولی رابط هرچند تعداد خودرو میتواند برای خودشان با نامهای دیگران ثبت نام کنند
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خواهش میکنم وعده های پوچ رو اصلا نذارید به شعور ما توهین میشه اگه بخوان کار یه روز هست اصلاح این وضعیت.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اگر واقعا وزارت صمت نیت خیر داره باید کنترل کنه ... هر چند مطمئنا از بدنه خود وزارت صمت و خودروسازان هستن که دارن سود میبرند و راضی به پایین اومدن قیمت نیستند...
بنده خدا
۰۹:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من سازمان ها و نهادهایی که قرار است ساز و کار قیمت خودرو را تعیین کنند و در انجام این کار امروز و فردا می کنند، همان دلال های بازار هستند و دوست ندارند گره از مشکلات مردم باز شود. بر فرض هم که این ساز و کار تعیین شود آیا این دوستان(بهتر است بگوییم دشمنان) به ضرر خود عمل خواهند کرد؟ سر آخر هم این مردم بینوا هستند که متضرر می شوند.
a.n
۰۹:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک فرج.
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
داداش زمانش رسیده این کرونا یک نشانه است اگر بفهمند؟
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خداشفات بده
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اللهی مسببین وعاملان افزایش قیمت خودرو .ندادگان خودروهای معوق را به بلای کرونا دچار بفرما.آمین یارب العالمین
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چقدر ما بگیم چقدر شما خبر بزنید کیه که گوش کنه اصلا انگار نه انگار
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ما هرچه دعا کردیم که انشالله هدایت بشن ، متاسفانه درست نشدن هیچ به مردم آنچه که دلشان خواسن خیانت کردند ،انشالله باعث وبانی این مشکلات به دردکرونای ال دچار بشود .
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خودرو بازاری نداره که تنظیم بشه یه انحصار شخصی و کثیفه که ۸۰ میلیون آدم را به گروگان گرفته همین اعمال را انجام میدیم که دچار بلایی مثل کرونا میشیم.
حسن
۰۸:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام مثلا کشور اسلامی هستیم ادعای بهترین دین در جهان داریم وای بحال ما.....
احمد
۰۸:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
یعنی چی یه عده نمیخوان !!!
مگه این کشور صاحاب نداره؟
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
لابد نداره
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
حتمانداره
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اگه داشت ....
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
Yjc چه تلاشی میکنی قیمت ها زیاد بشه
پیمان اشراقی
۰۸:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام ،

صبح بخیر باشگاه خبرنگاران جوان عزیز .
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
صدا و سیما شما هم مافیا خودرو هستی ! کارخانه متضرر میشود؟ پراید رو با دلار ۱۸ تومن محاسبه کردن شد قیمت الان شما چرا انقدر دروغ گویی مفسدا ی اقتصادی
ali13
۰۸:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
مگر مدیریت شرکت‌‎های خودرو سازی توسط دولت تامین نمی شوند صدایی هم از دولت مردان در نمی اید متاسفانه خودشان هم سهام دار هستند به قول معروف کارد دسته خودش را نمی برد
محمدامین
۰۸:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
باعرض سلام،رهبر،ریاست جمهوری،وآقای رئیسی موظف هستند دراین قضیه نفوذکنند،حضرت علی(ع)بااون عظمت بزرگیش ازحق هرمظلومی دفاع میکرد، الان نزدیک به۲سال نتونستم خودروبخرم پول جمع میکنم بازخودرومیره بالاتر،فعلان مامردم ایران توقضیه خودروهم مظلوم واقع شدیم،
من خودم راهکاردارم که خودروارزان بشه....
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا همینه یک عده نمیخوان ماشین ارزون بشه که دولت و دلالان بزرگ عمده اون دسته هستن و بزرگترین باعث گرونی خود دولت هستش که همه مملکت با خنده های نابجاش نابود و ورشکسته کرده
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
لعنت خدا برخودرو سازان وحامیان آنها...
محمد عظیمی
۰۷:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام اسفندسال96 از نمایندگی ایرانخودرو سمند معمولی کاردکسی خریدیم سال97 مرحله دوم پرداخت مقرر گردید دی ماه سال 97 تکمیل وجه و ماشین را تحویل بدهند؟ اما باتاخیر اول سال98 تکمیل وجه نموده که مقرر گردید مدت 150 روز کاری ماشین را به ما تحویل دهند وهیچگونه سود بانکی هم به ما تعلق نمی گیرد الان نزدیک به پایان سال ویرایش هم نشده یعنی بنام ما ماشین ثبت نشده کماکان بنام نمایندگی ایرانخودرو مازندران هست کسی جواب مارا نمیده مدیران و مسولین بفرمایند کجا باید احقاق حق و پیگیر موضوع باشیم ممنونم
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سایپا و ایران خودرو عاملان تورمند. و نیاز به کنترل دارند.البته اگر بشوند؟
بهزاد
۰۷:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
یکی از مهمترین کارها ایجاد رقابت هست. از یک طرف دولت باید کنار برود و دست ازحمایت بیدلیل از خودرو سازها برداره و بعد به ارگانهایی مثل سپاه اجازه ساخت خودرو بدهد .همچنین واردات خودروهای باکیفیت زیر ۲۰۰۰ سی سی( البته از کشورهای ی مثل ژاپن و کره و نه چین )را با مالیات و عوارض عادلانه و کم آزاد کنن
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
مسئولان این وضعیت را به وجود آورده اند مسئولیت کامل خودرورا به من بدهید ظرف یکسال قیمت خورورا به نصف قیمت فعلی می رسانم
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اونوقت چه کسانی دزدی کنند؟
چه کسانی ال ۹۰رو از فرانسه بخرن ۳ملیون بفروشن ۱۴ملیون
کیا هواکش کامل پراید رو از قطعه ساز داخلی بخرن ۲۵۰۰تومان
بزارن رو خودرو ۲۵۰۰۰هزار تومان حالا که دیگه هیچی