سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هند و ایران برای بازگشت شهروندان همکاری مشترک انجام می‌دهند

ایران و هند به دنبال شیوع ویروس کرونا بر همکاری و تشریک مساعی برای بازگشت اتباع خود تا کید کردند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت ایران در دهلی نو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن جنبه بشردوستانه و فوریت موضوع آمادگی کامل خود را برای برقراری تعدادی پرواز برای تخلیه فوری کلیه اتباع جا مانده از هر دو طرف با در نظر گرفتن کلیه پروتکل‌های بهداشتی را اعلام کرد.

تهران همچنین در رابطه با همکاری با هند در آزمایش شهروندان هندی قبل از ترک ایران پاسخ مثبت داده است. بر همین اساس، سفارت ایران صدور روادید را برای بازدید شش نفر از متخصصان شورای تحقیقات پزشکی و وزارت بهداشت هند به تهران تسهیل و تسریع کرد.

سفارت ایران می‌افزاید که نخستین پرواز ایرانی که دارای شهروندان جا مانده هندی است، در ۷ مارس (۱۷ اسفند) فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد دهلی نو ترک خواهد کرد و در بازگشت، اتباع ایرانی را به میهن خود باز می‌گرداند.

براساس بیانیه سفارت ایران، اقدامات لازم برای تسریع بیشتر تلاش‌های مشترک از جمله پرواز‌های بیشتر به دهلی نو و بمبئی برای اطمینان از بازگرداندن همه اتباع جا مانده هر دو کشور صورت خواهد گرفت.

سفارت ایران همچنین برخی "گزارش‌های " درباره اخراج شهروندان هندی از ایران به دلیل عفونت احتمالی ویروس کرونا را دروغ و شایعه دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.