سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از یک هزار پروژه کسب و کار از سوی ۸۵ معین اقتصادی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۸۹۶ پروژه کسب و کار خرد و متوسط، از سوی ۸۵ معین اقتصادی در ۲۸ شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه این آمار‌ها به استناد اطلاعاتی کسب شده که در سامانه رصد عملکرد معین‌های اقتصادی به ثبت رسیده‌اند،گفت: از این تعداد نیز، هزار و ۱۲۷ فعالیت اقتصادی از ۴۴ معین در ۲۲ شهرستان توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بررسی و نهایی گردیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تعداد فعالیت در صورت بهره برداری کامل، می‌توانند به ایجاد حدود هفت هزار و ۳۵۳ فرصت شغلی در استان منتج شوند.

او تصریح کرد: از مجموع هزار و ۱۲۷ فعالیت و یا کسب و کار خردی که به تایید رسیده‌اند؛ ۵۷۹ مورد آن مورد بهره برداری قرار گرفته که به دو هزار و ۵۰۲ فرصت شغلی منتج شده است. علاوه بر این، روند ثبت اطلاعات افراد اشتغال یافته در سامانه مذکور همچنان در حال انجام می‌باشد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در مجموع تا تاریخ ۴ اسفند ماه مشخصات ۵۶۵ نفر اشتغال یافته، در سامانه ثبت گردیده است که مربوط به ۸۴ فعالیت اقتصادی می‌باشد. از این تعداد، مشخصات ۴۵۲ نفر از افراد اشتغال یافته در این طرح‌ها نیز توسط هیات کارشناسی نهاد مردمی بررسی و تایید شده است.

لبافی با بیان اینکه، از مجموع هزار و ۱۲۷ فعالیت تایید شده، ۶۲.۵ درصد آن‌ها مربوط به بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری می‌باشد، افزود: همچنین به لحاظ فراوانی نوع فعالیت‌های اقتصادی تایید شده، ۸۸۱ مورد ایجادی، ۶۹ فعالیت تکمیلی و ۱۷۲ فعالیت توسعه‌ای تشخیص داده شد. علاوه بر این، پنج مورد نیز در قالب ظرفیت خالی محقق شده اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی  از بهره برداری از ۵۷۹ فعالیت اقتصادی تایید شده خبر داد و گفت: از هفت هزار و ۳۵۳ فرصت شغلی که پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از طرح‌های کسب و کار مذکور حاصل آید؛ هفت هزار و ۱۷۴ مورد آن در زمره «اشتغال دائم»، ۱۴۴ فرصت شغلی به صورت «فصلی» و ۳۵ مورد نیز در چارچوب «تثبیت اشتغال موجود» تعریف شده اند.
 
انتهای پیام// ز.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.