سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیج همه امکانات در گناباد برای مهار ویروس کرونا

فرماندار گناباد گفت: برای مهار ویروس کرونا، تمامی امکانات و آموزش های لازم در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار و رئیس شورای تامین گناباد در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: اگر همدلی و همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ادامه پیدا کند، می‌توانیم پیک کرونا را که در دهه اول فروردین ماه اتفاق می‌افتد را به راحتی بگذرانیم.

او تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، تمام صنوف را ملزم کردیم که همه آموزش‌های بهداشتی را ببینند و بعضی از شرکت‌ها و کلیه تجمعات و مراسمات رابه دلیل جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل کردیم. جان مردم شوخی بردار نیست و اگر در شورای تامین به این نتیجه برسیم با کمک نیروی انتظامی عبور و مرور شهر را تعطیل می‌کنیم از مردم درخواست داریم که در صورت ضرورت در بازار حضور پیدا کنند.

فرماندار گناباد گفت: هیچ مشکلی در مورد تامین مواد شوینده در شهرستان نیست و نیاز‌های ما در کارخانه‌های بومی تولید می‌شود که دو کارگاه برای تولید ماسک شروع به کار کرده است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

قربانی افزود: در حوزه تامین اقلام مثل ماسک و دستکش تلاش فراوان کردیم و از شنبه این اقلام در اختیار گروه‌های در معرض خطر مثل پاکبانان، جانبازان  قرار داده خواهد شد.

فرماندار گناباد گفت: از ظرفیت موکب‌ها در منطقه پسکلوت گناباد استفاده خواهیم کرد و این منطقه را تحویل ستاد عتبات عالیات خواهیم داد.

دکتر جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این نشست از منفی بودن آزمایشات در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵ نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری کردیم و غربالگری را انجام دادیم که از این تعداد ۶۲ نفر ترخیص شدند و تا الان ۲۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

او تصریح کرد: ۲۲ مورد آزمایش راتاکنون ارسال کردیم که از این تعداد ۱۳ مورد آن نتایجش اعلام شده که نتایج آزمایشات کرونا در گناباد صفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی در گناباد نداشته ایم و احتمال میدهیم که افزایش آن را در هفته اول فروردین ماه داشته باشیم.

انتهای پیام// س.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.