سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

۲ نفر از بیماران حاد تنفسی کرونای مثبت بهبود یافتند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ نفر از بیماران حاد تنفسی کرونای مثبت که در بخش مراقبتهای ویژه بستری بودند از دستگاه تنفسی جدا شده و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکراله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز جمعه گفت: ۲ نفر از بیماران حاد تنفسی کرونای مثبت که با دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبتهای ویژه بستری بودند اکنون با جداشدن از دستگاه تنفسی ، درکمال هوشیاری هستند و امید است در روزهای آینده به سلامتی ترخیص شوند.

او موارد کرونای مثبت در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را ۶ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای ماه اسفند تاکنون ۱۱ هزار نفر بیمار با علایم تنفسی از کل مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۰۲ بستری و یا بستری موقت شدند و خوشبختانه ۳۴۳ نفر آنها ترخیص شدند.

سلمان زاده با بیان اینکه ضدعفونی معابر شهری و عمومی در حال انجام است، گفت: در این راستا مبادی ورودی شهر کنترل شده و چندین مورد از ورود مسافر از استان‌های دیگر به حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل داشتن علایم بیماری کرونا جلوگیری شده است.

او رعایت بهداشت فردی را در پیشگیری از ورود ویروس کرونا مهم دانست و گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به ویژه افراد پرخطر و دارای علایم تنفسی، کمتر در اماکن عمومی تردد کنند و  کسانی که سرماخوردگی جزئی دارند هم از منزل خارج نشوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: ۳۵ هزار ماسک از سازمان منطقه آزاد اروند تهیه و  برای مصرف مراکز درمانی تحویل دانشکده علوم پزشکی آبادان شد چرا که نیروهای مراکز درمانی چون به طور مستقیم با بیماران تماس دارند وباید وسایل حفاظتی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.