سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد;

توصیه‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رابطه با ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مهم‌ترین ابزار برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و بدین منظور باید نکات بهداشتی رعایت شود.

صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: مهم‌ترین ابزار برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و دو مولفه اصلی به منظور پیشگیری وجود دارد که یکی عدم خروج از منزل و ماندن در منزل مگر برای تامین مایحتاج ضروری و دوم اینکه اگر افراد مجبور به حضور در مکان‌های عمومی بودند حتماً موارد بهداشتی را رعایت کرده و هنگامی که به سطوح و وسایل دست می‌زنند در اولین زمان ممکن دست‌های خود را شستشو دهند.

او ادامه داد: بحث ضد عفونی مراکز شهر‌ها و معابر، کنترل مبادی ورودی استان ایلام و همچنین آموزش و مراقبت از گروه‌های پرخطر فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان ایلام در حال انجام است.

صادقی فر اظهار کرد: همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی از جمله تب، سردرد، سرفه و آبریزش‌بینی دارند نیز نیازی به خروج از منزل ندارند و بهتر این است که در منزل مانده و استراحت کنند و معمولاً پس از گذشت چند روز استراحت، علائم بهبود پیدا می‌کنند، اما اگر علائم تشدید پیدا کرده و یا تنگی نفس نیز به سراغ آن‌ها آمد حتما به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.