سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان خبر داد:

عدم پذیرش مسافر نوروزی در همدان

استاندار همدان از عدم پذیرش مسافر نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت افراد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در استان همدان افزود: هیج یک دستگاه‌ها نباید اقدام به پذیرش میهمان شخصی و حتی اداری در میهمانسرا‌ها کنند.

اواضافه کرد: هیچ یک از ستاد‌های اسکان مسافران نوروزی شامل ستاد اسکان آموزش و پرورش، ورزشگاه‌های تربیت بدنی و شهرداری و امثال آن نباید قبل، حین و بعد از ایام نوروز اقدام به پذیرش مسافران کنند چرا که سلامت مردم در اولویت است.

استاندار همدان بیان کرد: داده‌های آماری گویای این است که وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا به نسبت استان‌های مجاور شیب تندی ندارد و این امر موید اثربخش بودن، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه امید می‌رود همدان نخستین استان برگزار کننده جشن ریشه کنی کرونا باشد گفت: با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، برابر با دستورالعمل باید کادر اداری بر سر کار حضور یابند.

او بیان کرد: تمام مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی شامل معاونان استاندار، فرمانداران، بخشداران، مدیران ستادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو است و تنها مدیران برای ماموریت‌های مهم، با هماهنگی مسوولان می‌توانند از استان خارج شوند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: مدیران باید در محل کار و منزل به صورت انکال و آماده به خدمت باشند تا در صورت نیاز و ضرورت، به فوریت در محل خدمت برای انجام تکالیف محوله حضور یابند.

شاهرخی گفت: سند کمک و یاری به مناطق حاشیه شهر‌ها و حمایت از زباله گرد‌ها توسط علوم پزشکی تهیه و در آن وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شود؛ همچنین پیش از مطرح کردن آن در این جلسه، در نشستی با هر حوزه نسبت به بند‌ها و تکالیف چکش کاری شود.

او ادامه داد: برای اجتماعی کردن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروی بسیج استفاده کرد، اما درباره نحوه و چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها باید قالب و برنامه مشخصی داشت.

استاندار همدان از معاون اقتصادی استانداری خواست با همکاری مدیران نهاد‌های مسوول بر نحوه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم نظارت و بازرسی دقیق داشته باشد و میزان تولید، توزیع، کمبودها، نیاز‌ها و اقدام‌های انجام شده برای رفع کمبود‌ها مشخص شود.

شاهرخی ادامه داد: گلایه مندی‌هایی در زمینه رعایت نکات بهداشتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه وجود دارد که باید شرکت سوخت و سازمان صنعت، معدن و تجارت این موضوع را پیگیری کرده و با اتحادیه‌های مربوطه درباره رعایت بهداشت در نانوایی‌ها و آرایشگاه‌ها توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را ارائه دهد.

او بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به جمعه پایانی سال و رسم دیرنه مردم برای حضور در باغ بهشت انتظار می‌رود رسانه‌ها و صدا سیما درباره حضور نیافتن مردم در باغ بهشت و قرائت فاتحه از خانه، اطلاع رسانی کنند تا شاهد مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا در اماکن پرازدحام نباشیم.

استاندار همدان افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در زمینه ویروس کرونا با بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و بازی با احساسات مردم می‌کنند که باید مراقب این توطئه‌ها باشیم

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.