سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران:

یکی از برنامه‌های راهبردی ما پیدا کردن بیماران و درمان آن‌ها است

زالی درباره آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در پایتخت توضیحاتی داد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در مراسم بازدید نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ چین از این ستاد،  اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در ایران ادغام آموزش پزشکی با نظام سلامت است و این کار در مراکز سلامت شروع و حتی در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود.
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: به دلیل اطلاعات کم نسبت به بیماری کووید ۱۹ و نبود پروتکل‌های لازم در این خصوص مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای ما ایجاد کرده است و ما برای مقابله با این بیماری طراحی دقیقی را انجام دهیم.
 
زالی بیان کرد: جامعه و دولت کمک خوبی به ما در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ می‌کنند و ما آموزش ضد عفونی کردن محل‌های عمومی را داده ایم.

او گفت: یکی از اقدامات مهم‌ ما این است که برای کاهش فشار کاری بیمارستان‌ها تعداد ۵۰ سوله را به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته‌ایم که در هر یک از آن‌ها ۸۰ بیمار بستری و به طور کلی ۴۰۰۰ تخت  تجهیز شده است.
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ از ظرفیت تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها استفاده شده است و خوشبختانه همکاری خوبی هم از سوی مردم صورت می‌گیرد.
 
زالی با بیان اینکه ما به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گزارش برنامه راهبردی را ارائه دادیم، افزود: سعی ما این است که از ظرفیت داوطلبان سلامت استفاده بهینه شود.
 
او بیان کرد: از ظرفیت خدمات سرپایی کلینیک‌های دانشگاهی و معاونت بهداشتی در خصوص مقابله با بیماری کووید ۱۹ استفاده می‌شود.
 
زالی با اشاره به اینکه با همکاری سپاه و شهرداری و با استفاده از امکانات و کلینیک‌های آن‌ها خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی ما پیدا کردن بیماران و درمان آن‌ها است.
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: افزایش دانش مردم و آگاهی آن‌ها از دیگر اقدامات ما برای مقابله ملی با بیماری کووید ۱۹ است.

انجام اقدامات مناسب در ایران برای مقابله با بیماری کووید ۱۹

ریچارد برنا مدیر امور فوریت‌های منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی نیز در این دیدار گفت: ما تجارب خود و کشور چین را در اختیار ایران می‌گذاریم و اقدامات خوبی در این کشور برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ انجام شده است.

او افزود: پیروزی در برابر این بیماری به دست می‌آید و این امر حدود چند ماه به طول می‌کشد.
 
برنا ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ در دنیا رو به گسترش است، اما همکاری خوبی بین مردم و مسئولان وجود دارد و در حال حاضر اقدامات خوبی در ابن خصوص در ایران و دنیا انجام شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.