سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰۰ تن مواد ضد عفونی کننده به بازار تزریق شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در روزهای گذشته۹۰۰ تن محلول ضدعفونی کننده در کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامحسین مهرعلیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا در مورد وضعیت توزیع مواد ضدعفونی کننده در کشور اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا در کشور از تاریخ یکم تا دوازدهم اسفند، ۹۰۰ تن محلول ضدعفونی کننده وارد باز کردیم، به بیان دیگر طی این مدت یک چهارم نیاز سالانه کشور وارد بازار شده است.

مهرعلیان بیان کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد این مواد در مصارف بیمارستانی و برای پرسنلی که در خط مقدم هستند، مصرف می‌شود و حدود ۳۰ درصد نیز مصرف داروخانه‌ای است.


بیشتر بخوانید:توییت جهانپور درباره نقشه انتشار کرونا از قم به دیگر استان‌ها


او با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این امر، این است که در گام اول از سربازانی که خط مقدم درمان هستند، محافظت کنیم، خاطرنشان کرد:  ۱۰۰ شرکت جدید نیز در این حوزه وارد مدار فعالیت شدند که فرآورده‌های خود را از ۲ الی۳ روز قبل وارد داروخانه‌ها کردند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا گفت: بزودی حدود ۲ تا ۳ میلیون مواد ضدعفونی کننده، در تهران و شهرستان‌ها وارد بازار می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۹:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
والا من الان تهران از بیرون میام خونه چند تا داروخانه رفتم نه الکل بود نه ژل ضد عفونی دست. آدرس هم بدین اینا کجا توزیع شده تا مراجعه کنیم.