سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارگردی ممنوع

برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا افراد از بازارگردی خودداری کنند.

جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت  و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا افراد بی جهت بیرون نروند و بازارگردی نکنند، گفت:در شرایط فعلی در خانه ماندن بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

او افزود: اگر شهروندان قصد خرید ضروری دارند در سریع‌ترین زمان به محل خرید مراجعه و به منزل خود برگردند.

جوانیان، گفت: اگر افراد کار‌های فوری ندارند ماندن در خانه بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

او افزود:چون این یک ویروس تنفسی است در داخل ترشحات وجود دارد که می‌تواند در جریان سرفه و عسطه و حتی کسانی که عادت به زدن انگشت به دهان دارد دست‌ها را آلوده کند.

جوانیان با بیان اینکه شستن دست‌ها مرتب باید انجام شود، گفت:افراد هنگام سرفه و عطسه از دستمال استفاده و حتما دستمال را در یک سطل درب دار قرار داده و از دور انداختن در گوشه و کنار و فضای باز خودداری شود.

او افزود:چون این ویروس از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود توصیه می‌شودافرادی که علایم سرماخوردگی، تب و درد بدن دارند خود را در داخل منزل قرنطینه کنند.

جوانیان گفت:اتاق فرد قرنطینه شده باید تهویه و پنجره مناسبی داشته باشد و هر چند وقت پنجره باز و بسته شود تا هوای اتاق مناسب باشد.

او افزود: اگر علایم فرد تشدید پیدا کرد و بیشتر از ۴۸ ساعت ادامه داشت حتما از طریق تماس تلفنی با پزشک خانواده برای ویزیت مراجعه کنند و اگر پزشک صلاح دانست بیمار را به بیمارستان ارجاع می‌دهد.

جوانیان گفت:اگر کسانی که دیر متوجه بیماری کرونا شدند و حال عمومی آن‌ها به گونه‌ای است که تنفس آن‌ها سخت شده این افراد باید بلافاصله به بیمارستان بروند.

او افزود: افراد ماسک‌های خود را در شهر رها نکنند تا افرادی که در جمع آوری زباله فعالیت می‌کنند نیز آلوده نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزود:هر قدر تعداد ازدحام‌ها کمتر شود از گسترش ویروس میتوانیم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.