سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

سریعترین ابر خودرو ۴ صندلی جهان رونمایی شد

شرکت آلمانی کونیگ زگ از محصولی شگفت انگیز به نام گِمرا رونمایی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودرویی کشور را لغو کرد و چشم‌ها بسیاری را در انتظار محصولات جدید کمپانی‌های خودروسازی گذاشت؛ اما  در اقدامی شرکت‌هایی مثل بی‌ام‌‎و و کونیگ زگ محصولات جدید خود را به صورت مجازی رونمایی کردند که هیجان را به اخبار خودرویی جهان بازگرداند.

شرکت آلمانی کونیگ زگ چند ساعت قبل محصولی غافلگیرکننده را به صورت آنلاین معرفی کرد که قطعا بزرگ‌ترین اتفاق صنعت خودرو  در سال ۲۰۲۰ و  حتی شروع دهه جدید میلادی خواهد بود. گِمرا (Gemera)، محصولی است که این شرکت خودروسازی برای جدیدترین و شاید متفاوت‌ترین محصول خود انتخاب کرده است

این اولین ابر خودرو با ۴ سرنشین و توانی به این حد شگفت آور است که شاید نام این خودروساز را در تاریخ صنعت خودروسازی ماندگار کند؛ پیشرانه سه سیلندر پرقدرت، ۴ سرنشین و عملکرد فوق‌العاده این محصول صنعهت خودرو را وارد فز جدیدی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو لغو شد


این محصول از پیشرانه‌ی سه سیلندر تویین‌ تور بوشارژ دولیتری همراه با سه موتور برقی نیرو می‌گیرد. یکی از موتور‌های برقی روی محور جلو و دو عدد متصل به هر‌کدام از چرخ‌های عقب هستند. مجموع قدرت جمرا به ۱۷۰۰ اسب‌بخار و نهایت گشتاورش به ۳۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد که عددی شگفت آور است. این مشخصات باورنکردنی، صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را به ۱/۹ ثانیه و نهایت سرعت آن را به ۴۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند.

این ابرخودرو هیبریدی دودیفرانسیل با تکیه بر توان موتور‌های برقی و باتری‌های ۸۰۰ ولتی، می‌تواند به نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت برسد و شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر فراهم کند؛ همچنین امکانات لوکسی هم در فضای داخلی آن  وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گرم‌کن و سردکن چهار صندلی، نمایشگر اختصاصی برای هر سرنشین، درگاه‌های شارژر گوشی همراه در نقاط مختلف کابین، رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه‌ی مطبوع خودکار سه‌گانه، صندلی‌های برقی و سیستم صوتی ۱۱ بلندگو اشاره کرد.

2

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مهندسی معصومه
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
شرکت های داخلی باید این خودرو را وارد کرده وبا مهندسی معکوس فناوری های بکار رفته در آن را در خودرو های داخلی بکار ببرند تا جهشی به جلو داشته باشیم همانطور که فناوریهای پهپاد های آمریکایی باعث جهش پهپاد های ایرانی شد.