سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برگزاری هر گونه اجتماع مردمی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه برگزاری هر گونه اجتماع مردمی را خلاف اصول بهداشتی دانسته و تایید نمی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حمید رضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا ، برگزاری هر گونه همایش، مراسم جشن و عزاداری و اجتماع مردمی بر خلاف سلامت جامعه و مردم بوده و این دانشگاه تحت هیچ شرایطی آن را تایید نمی‌کند.

او با بیان اینکه حفظ و ارتقاء سلامت مردم اولویت نخست تمام مسئولان سیاسی و مذهبی کشور است، تصریح کرد: بر اساس نظرات علمی و بهداشتی حضور در تجمعات و مکان‌های پر تردد زمینه انتقال ویروس را افزایش می‌دهد به همین منظور تا اطلاع ثانوی مردم باید از شرکت در این گونه برنامه‌ها جدا خود داری کنند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا و برگزار نشدن نشست ها، مراسم‌ها و تجمعات به تمامی سازمان‌ها و ادارات استان ابلاغ شده است، گفت: تمامی علمای صاحب نظر و برجسته حوزه علمیه نیز در شرایط حاضر در این زمینه به نظرات کارشناسان بهداشتی و پزشکان استناد می‌کنند.

رحیمی افزود: هر چند که حضور در فضا‌های باز خطر انتقال ویروس را کاهش می‌دهد، اما تردد مردم با وسایط نقلیه عمومی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه لازمه برگزاری هر گونه تجمع و مراسمی دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی است، گفت: تا کنون هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

او  تصریح کرد: تنها راه شکسته شدن چرخه انتقال بیماری ماندن در خانه و به حداقل رساندن سفر‌های درون و برون شهری می‌باشد و به طور حتم همراهی و همکاری مردم با سیستم بهداشت و درمان چرخه انتقال ویروس کرونا را شکست خواهد داد.
 
انتهای پیام// ز.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.