سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی بیش از ۲۰ روستای سلسله علیه ویروس کرونا

بخشدار مرکزی سلسله گفت: تاکنون بیش از ۲۰ روستای بخش مرکزی شهرستان علیه ویروس کرونا سمپاشی و ضدعفونی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی یاس جلویاری بخشدار مرکزی سلسله گفت: تاکنون بیش از ۲۰ روستای بخش مرکزی شهرستان علیه ویروس کرونا سمپاشی و ضدعفونی شده است.

علی یاس جلویاری  با اشاره به همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان در انجام عملیات سمپاشی و ضدعفونی روستا‌های بخش مرکزی، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان سلسله را روستاییان تشکیل می‌دهند تمامی دهستان‌های در معرض خطر از جمله ۲۰۶ روستای این بخش باید به منظور پیشگیری و کنترل ویروس سمپاشی شود.

او بر لزوم آموزش روستاییان در کنترل بیماری کرونا توسط خانه‌های بهداشت روستایی تاکید کردو افزود: شبکه بهداشت و درمان باید در آموزش‌های لازم به این قشر اقدامات همه جانبه و اساسی صورت دهد، اما تاکنون شاهد اقدام چشمگیری نبوده ایم.

بخشدار مرکزی سلسله گفت: استقرار اکیپ‌های سیار پزشکی در روستا‌ها لازم است چرا که این امر می‌تواند نقش مهمی در کاهش مراجعات به مرکز شهرستان داشته باشد ضمن اینکه این اکیپ‌ها می‌توانند با انجام تست‌های ساده همچون سنجیدن درجه تب افراد، در بیماریابی، هرچه سریعتر به شبکه بهداشت و درمان یاری رسانند.

علی یاس جلویاری از شهرداری الشتر برای انجام عملیات‌های ضدعفونی سطح خیابان‌ها و معابر شهری قدردانی کردو افزود: لازم است تا فروکش کردن بحران، این عملیات‌های ضدعفونی به طور مرتب و روزانه استمرار داشته باشد.

او با اشاره به جمعیت روستایی شهرستان، گفت: اهالی روستا‌ها به منظور حفظ سلامت خود و خانواده باید از تجمع در داخل روستا‌ها و انجام بازی‌های گروهی پرهیز کنند.

در مجموع ۱۸ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شدند که سه نفر جان باختند و هشت نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.