سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

پرهیز از اجتماعات در امامزادگان برای مقابله با کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با توجه به نظر شورای تأمین استان برای مقابله با کرونا اجتماعات در برخی بقاع متبرکه ممنوع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت‌الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم از جمله استریل کردن بقاع متبرکه و اهدای مواد ضدعفونی کننده به مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به نظر شورای تأمین استان، اجتماعات در برخی بقاع ممنوع شده است.

حجت الاسلام مجیدی افزود: با توجه به مصوبه شورای تأمین استان، خیلی از بقاع متبرکه تعطیل شده اند..

او اضافه کرد: نذر ماسک و مواد ضدعفونی هم خودجوش انجام شده است، چون در برخی شهرستان‌ها کمبود ماسک و مواد ضدعفونی است و برخی از خیرین هم در این زمینه همکاری کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: خیرانی که در این زمینه نذورات داشته باشند، هیئت امنای بقاع متبرکه آمادگی دارند که این نذورات را دریافت کنند و در اختیار زائران و سایر مردم قرار دهند.

او اظهار کرد: خیلی از بقاع در مسیر عبور مردم قرار دارند که برای اقامه نماز افرادی در آن جا حضور پیدا می‌کنند که باید به مردم خدمت رسانی شود سوای بحث زیارت، خدمات و امکانات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل باوقاف و امور خیریه استان گفت: بروشور‌هایی آماده شده که اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه برای پیشگیری از انتقال کرونا و راهکار‌های مقابله با آن در اختیار مردم قرار می‌دهند و بعضاً از پزشک‌هایی دعوت شده است که در اتاق‌های مشاوره حضور داشته باشند تا راجع به این بیماری اگر سؤالاتی وجود دارد، پاسخ دهند.

او تاکید کرد: بسیاری از خادمان افتخاری نیز اعلام آمادگی کرده اند که برای استریل کردن مرتب امامزادگان به خدام کمک کنند، چون نیاز است که روزی چند مرتبه ضدعفونی بقاع انجام شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.