سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بیماری‌های واگیردار در رفسنجان

معاون‌فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: درمانگاه غربالگری بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در درمانگاه سلامت کریم‌آباد محقق راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پروین نخعی معاون‌فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در حاشیه راه‌اندازی درمانگاه غربالگری بیماری‌های واگیردارگفت: هدف از راه‌اندازی درمانگاه ۱۶ ساعته غربالگری بیماری‌های واگیردار را کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و کلینیک‌هااست.

او افزود: این درمانگاه با حضور یک پزشک و پرستار برای بیماران تب‌دار و تنفسی هر روز از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۴ و روز‌های تعطیل صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۴ خدمت‌رسانی خواهد کرد.

نخعی بیان داشت: درمانگاه غربالگری بیماری‌های واگیردار تنها برای بیماران تب‌دار و تنفسی بوده و هیچ‌گونه خدمات دیگری از جمله آزمایش، چکاپ، فرم ارجاع تجدید نسخه و... انجام نخواهد شد.

او افزود: افرادی که علائم خفیف تب، گلودرد و سرفه دارند نیازی به مراجعه ندارند و با مشاهده این علائم خفیف درمنزل بمانند و مایعات گرم مصرف کند و استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم شدید مانند سرفه‌های زیاد، تنگی نفس و تب به درمانگاه غربالگری بیماری‌های واگیردار مراجعه کنند.

نخعی تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در این درمانگاه تست تشخیص کروناویروس انجام نخواهد شد و تنها بیماران تب‌دار و تنگی نفس شدید معاینه و در صورت نیاز به درمانگاه تخصصی یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.