سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲ برابر حد مجاز رسید

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوخاک سبب شد تا امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۳۱۴ میکروگرم بر مترمکعب، معادل ۲ برابر حد مجاز برسد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اظهار داشت: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زابل به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۸ هزار متر رساند.

او ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز و فردا در سطح استان بویژه نواحی شمالی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، تا اواسط هفته آینده کاهش دما و تداوم سرمای شبانه به ویژه در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود.

دیانتی گفت: دیروز در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نیز وزش باد شدید رخ داد که گردوغبار آن شعاع دید افقی در ایرانشهر، نصرت آباد و زاهدان را به شدت کاهش داد.

او  تصریح کرد: هم اکنون از سرعت وزش باد در زاهدان کاسته شده و شرایط کیفی هوا نیز در حالت عادی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.