سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذری: فدراسیون فوتبال نیازمند نظارت‌های بهتر و دقیق‌تر است/ فیفا تاکید کرد انتخابات بدون اصلاح اساسنامه امکان پذیر نیست

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: باید قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، اساسنامه را مطالعه و ایرادات آن را برطرف می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره نظارت بر مدیران ورزشی، اظهار داشت: برای کنترل سیستم مدیریت به ۲ نوع نظارت درون سازمانی و برون سازمانی نیاز است؛ در گذشته و در زمان مدیریت بنده، فعالیت‌های برون سازمانی ما توسط نهاد‌های برون سازمانی مانند سازمان بازرسی کل کشور یا دیوان محاسبات بررسی می‌شد و این سازمان‌ها کمی و کاستی‌ها را به ما گوشزد می‌کردند.

اگر نظارت های داخلی منظم انجام شود، مدیران بهتری را می توان پرورش داد

او ادامه داد: طی این ۲۲ تا ۲۳ سالی که من به عنوان کارشناس، مدیر یا بقیه مناصب در ورزش حضور داشتم، از لحاظ نظارت داخلی مشکلی وجود نداشت و اگر نظارت‌های داخلی منظم انجام شود، باعث  خواهد شد که مدیران بهتری را پرورش و در بقیه پست‌های کشور از آن‌ها استفاده کرد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره راهکار‌های نظارت بهتر و دقیق‌تر در مناصب مدیریتی، گفت: در زمان انتخاب اعضای هیئت مدیره که مدیرعامل یک باشگاه باید تحت نظر آن‌ها فعالیت داشته باشد، اگر این عزیزان دارای تخصص کافی در اصول مدیریت نباشند، نمی‌توان برخی پارامتر‌های مدیریتی را برای آن‌ها اعمال کرد؛ برای همین امروز ما شاهد این هستیم که اولین دستگاه نظارتی درون سازمانی بر مجمع و اعضای هیئت مدیره دارای ضعف‌هایی است.

فیفا تاکید کرد انتخابات بدون اصلاح اساسنامه امکان پذیر نیست

آذری درباره شایعه‌های منتشر شده از برخی رسانه‌ها در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و سکوت مسئولان این فدراسیون در مقابل این شایعات، اظهار کرد: فیفا در نامه دومی که به فدراسیون فوتبال ارسال فرستاد، تاکید کرد که انتخابات بدون اصلاح اساسنامه امکان‌پذیر نیست، لذا برخی در داخل مدام از برگزار نشدن انتخابات صحبت می‌کنند؛ اما با نظارت‌های دقیق‌تر و بهتر درون سازمانی می‌توان افراد منتقد را که سعی در لغو برگزاری انتخابات دارند، از بقیه اشخاص جدا کرد.

نظارت بر عملکرد صرفا به معنای درآمد‌ها و هزینه‌های مدیران نیست

او عنوان کرد: در تاریخ یکم اسفند طی صحبت‌هایی که با ابراهیم شکوری داشتم، گفتم که یک سری ایرادات در این اساسنامه وجود دارد و بر همین اساس در اولین مجمعی که برگزار می‌شود این ایرادات باید مطرح و پیشنهادات اعضا عنوان شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه فیفا قبلا اشکالات موجود در اساسنامه را مطرح کرده و از ما خواستار اصلاح آن‌ها شده بود، تاکید کرد: با نظارت درست و دقیق‌تری می‌توان از بروز چنین اشکالاتی در فدراسیون فوتبال جلوگیری کرد. نظارت بر عملکرد صرفا به معنای درآمد‌ها و هزینه‌های مدیران نیست بلکه شامل چنین اشکالاتی هم می‌شود.

آذری بیان کرد: در تاریخ یکم اسفندماه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال با این عنوان که بر اساس بند دوم ماده ۳۰، ۱۰ نفر باید پیشنهاد شما را قبول کنند، ارسال کردیم؛ قبلا من از مدیران باشگاه های فوتبال و فوتسال، لیگ برتر، لیگ دو و لیگ یک امضا گرفته و به فدراسیون ارسال کرده بودم، اما برخوردی که با یکی - ۲ نفر از این ۱۰ نفر شده بود، برخورد خوبی نبود.

او اضافه کرد: این پیشنهادی که برای اصلاح اساسنامه ارسال شده بود، بر اساس بند دوم ماده ۳۰ نوشته شده و کاملا منطبق بر اصول همان اساسنامه‌ای بود که آقایان اصرار داشتند انتخابات مبتنی بر این اساسنامه انجام بشود.

مجبور شدم امضای یکی از اعضا را در اینستاگرام منتشر کنم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به اینکه نامه ارسال شده دارای امضا تمام آن ۱۰ نفراعضای مجمع بود، گفت: تمام امضاها موجود است، اما متاسفانه باخبر شدم که دیشب یکی از اعضا امضای خود را تکذیب کرد و بنده هم مجبور به منتشر کردن فرم امضای او بر روی صفحه  اینستاگرام خود شدم.

آذری ادامه داد: من با انتشار آن فرم، این پیام را رساندم که از روی سند و مدرک قضاوت می‌کنم و یکی از خبرگزاری‌هایی که روی انتخابات فوق‌العاده حساس هست این قضیه را تکذیب کرده و من از آن‌ها هم خواستم که بر اساس اخلاق رسانه‌ای عمل کنند.

او بیان کرد: اگر انتخابات با مخالفت فیفا برگزار شود، همانند اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده بودیم این بار هم دود آن به چشم خودمان می‌رود و خواهش بنده این است که اساسنامه را دقیق‌تر مطالعه و ایرادات آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.