سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت آگاهی بخشی و آموزش چند برابری برای مهار کرونا

نماینده وزیر بهداشت در گیلان گفت: تلاش ها در حوزه آگاهی بخشی و آموزش برای مهار کرونا باید چند برابر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی شادنوش، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در نشست با حضور معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تلاش‌ها در حوزه آگاهی بخشی و آموزش باید چند برابر شود، گفت: به عنوان مثال باید قانون بگذاریم که هیچ کس در جلسات بدون ماسک و دستکش حاضر نشود تا تبدیل به فرهنگ شود.

او از تشکیل کارگروه فکری تخصصی در راستای اجرای طرح خانه به خانه خبر داد و با بیان اینکه ما تا اواخر فروردین درگیر ویروس کرونا خواهیم بود، افزود: اکنون باید مسئله بیماریابی را در دستور کار قرار دهیم و سپس پیگیر کسانی باشیم که مبتلا شدند، مورد درمان قرار گرفته و ترخیص شده اند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه استمرار ارتباط با مبتلایان بهبود یافته باید صورت پذیرد، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل شود که این افراد دیگر ناقل نخواهند بود و زنجیره انتقال گسسته است.

شادنوش با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی عدم تجمعات باید به یک ضرورت تبدیل شود، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا شهرستان‌هایی که هنوز آلوده نشده اند و مبتلایی ندارند، آلوده نشوند.

او با بیان اینکه این بحران نیاز به ورود همه دستگاه‌ها دارد، تصریح کرد: نباید برای ورود دستگاه‌ها و نهاد‌ها حساسیت به خرج داد، بخشی از کار که تخصصی است به متخصصانش واگذار می‌شود، اما هر نهادی که می‌تواند گره‌ای از کار باز کند دستش را به گرمی می‌فشاریم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.