سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۶۴۳ دلار و ۷۶ سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز (چهارشنبه) با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۴۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که فدرال رزرو آمریکا با هدف کمک به کاهش تبعات منفی اقتصادی ویروس کرونا اقدام به کاهش نرخ بهره کرده است، قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش داشت و رشد قیمت ۳ درصدی جلسه قبلی را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۴۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه‌شنبه بیشترین رشد قیمت یک روزه از سال ۲۰۱۶ تاکنون را به ثبت رساند. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۶۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

فدرال رزرو آمریکا روز سه‌شنبه در یک اقدام اضطراری و با هدف حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات ویروس کرونا، نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش داد.


بیشتر بخوانید:قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود نزدیک شد


مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «اقدام شب گذشته فدرال رزرو احتمالا قبلا تأثیر خود را بر بازار گذاشته است؛ بنابراین رشد قیمت طلا فعلا محدود خواهد بود.»

کاهش نرخ بهره اضطراری توسط فدرال رزرو آمریکا، اولین اقدام خارج از برنامه بانک مرکزی این کشور از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار‌های امنی مانند بازار طلا می‌شود و قیمت‌ها را در این بازار‌ها بالا می‌برد. اما با این وجود، این کاهش نرخ بهره نگرانی سرمایه‌گذاران در بازار‌های بورس را هنوز مرتفع نکرده به نحوی که هر ۳ شاخص کلیدی بورس آمریکا دیروز با افت ۳ درصدی مواجه بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.