سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارز آوری ۳۰۰ هزار دلاری با رونق تولید عسل استان اصفهان

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان از رشد ۷۰ درصدی میزان تولید واحد‌های تولید عسل استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

گودرز میرزایی رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:از انجایی که استان اصفهان به عنوان نخستین استان تولید کننده عسل در کشور شناخته می‌شود خوشبختانه در سال جاری  شاهد افزایش ۷۰ درصدی میزان تولید واحد‌های تولید عسل استان اصفهان هستیم.

او افزود:استان اصفهان با داشتن ۱۰ واحد تولید عسل توانسته پیشرفت چشمگیری در حوزه تولید عسل در کشور از خود نشان دهد و به همین منظور از سوی اتحادیه زنبورداران استان تمامی تسهیلات لازم برای کنترل و کاهش مشکلات این صنعت به کار گرفته شده است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان ادامه داد:خوشبختانه در سال جاری توانستیم واحد‌های تولید عسل استان را به استحصال و تولید فراورده‌های مختلف عسل مجهز کنیم.

میرزایی گفت:در حال حاضر تمامی واحد‌های تولید عسل استان اصفهان به استحصال و تولید انواع فراورده‌های عسل از جمله بره مو، گرده گل، ژل رویال و فراورده‌های شیمیایی مجهز هستند.

او اضافه کرد: اصلی‌ترین کاربرد استحصال فراورده‌های عسل استفاده در صنایع دارو سازی گیاهی استان اصفهان است

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان یادآور شد:ورود صنعت تولید عسل استان اصفهان به بازار‌های بین المللی و صادراتی می‌تواند فرصت خوبی را برای ایجاد سرمایه گذاری در این حوزه ایفا کند.

میرزایی ادامه داد:صنعت تولید عسل استان اصفهان توانسته ارز اوری خوبی برای استان به همراه داشته باشد به طوری که صادرات و فروش حاصل از تولید عسل به کشور‌های خارجی توانست در سال جاری ارز اوری ۳۰۰ هزار دلاری را برای صنعت تولید عسل استان ایجاد کند.

او اضافه کرد:با توجه به اعمال تحریم‌ها و افزایش فشار‌های اقتصادی از سوی دشمن در تلاش هستیم تا صدمات ناشی از این فشار‌ها را بر بازار فروش و تولید عسل استان اصفهان کاهش دهیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان افزود:در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل واحد‌های تولید عسل استان اصفهان گرانی و کمبود مواد اولیه است.

میرزایی تاکید کرد:از اصلی‌ترین اقلام مهم مواد اولیه واحد‌های تولید عسل استان را می‌توان به کندو، موم، چوب و فلز اشاره کرد که با توجه به افزایش ۲ برابری نرخ این اقلام تهیه آن برای واحد‌های تولید عسل استان مشکل اور شده است.

او اضافه کرد:گرانی مواد اولیه باعث شده تا شاهد کاهش نسبی درامد زایی در صنعت تولید عسل استان اصفهان باشیم که این کاهش درامد زایی قطعا صدماتی را برای بازار عسل استان به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان گفت:اصلی‌ترین راه حل این مشکل ایجاد نظارت دقیق و صحیح بر نوع توزیع و عرضه مواد اولیه به بازار استان اصفهان است که باعث می‌شود تا واحد‌ها تولیدعسل استان دیگر دچار کمبود این اقلام در بازار نشوند.

میرزایی ادامه داد:همچنین از دیگر مشکلات صنعت تولید عسل استان اصفهان کمبود و گرانی شکر در واحد‌های تولیدی است که در تلاش هستیم تا با ایجاد تبادلات داخلی با بر خی استان‌های کشور بتوانیم شکر مورد نیاز واحد‌های تولید عسل استان اصفهان را تامین کنیم.

او تاکید کرد:با وجود این مشکلات خوشبختانه همچنان شاهد رشد سطح کیفیت عسل تولیدی استان اصفهان هستیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان یادآور شد:در سال جاری سطح کیفیت عسل در واحد‌های تولیدی استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

میرزایی ادامه داد:تولید عسل استان اصفهان در حال حاضر در شهرستان‌هایی همچون چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، کاشان، سمیرم، شهرضا و نجف اباد صورت می‌گیرد.

او در خصوص روستای اشن به عنوان یک روستای اقتصادی در زمینه تولید عسل در استان اصفهان اضافه کرد:روستای اشن یکی از روستا‌های اقتصادی است که در حوزه تولید عسل در استان اصفهان پیشرو بوده و تمامی اهالی این روستا به صنعت تولید عسل مشغول هستند و نکته قابل توجه اینکه ۱۲۴ هزار تن عسل به صورت ماهانه در این روستا تولیدمی شود و ۵۰ درصد از عسل مورد نیاز بازار استان اصفهان را تامین می‌کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.