سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

سیستم ترمز عقب خودرو در ایران ساخته شد

ایران با افزایش خدمات مهندسی، قصد ساخت یکی از سیستم‌های برقی جداگانه خودرو را کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آوای خوش تولید پس از تحریم‌های ظالمانه باز هم به گوش می‌رسد. بعد از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرد صنعت خودروسازی با مشکلات متعددی اعم از خروج خودروسازها رو به رو شد اما با تکیه بر مهندسان ایرانی توانستیم خود را در این حوزه تقویت کنیم.

حالا به کمک مهندسان داخلی برای اولین بار خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به‌صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودروهای رانا، دنا و پژو ELX استفاده می‌شود.

به گفته سازندگان این قطعه، واردات این محصول در کشور سالیانه ۳۰ میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با تولید داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود و اگر بتوانیم خود را در داخلی سازی قطعات تقویت کنیم به صادرات این محصولات خواهیم رسید.


بیشتر بخوانید: افتتاح خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی


افتتاح خط تولید سیستم ترمز عقب دیسکی 

نکونظر عضو انجمن قطعه سازان و مدیر عامل یک شرکت قطعه ساز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این خط تولید با توجه به نیاز جامعه این خط طراحی، افتتاح و اکنون به تولید رسیده است.

او بیان کرد: مواد اولیه این قطعه ۱۰۰ درصد تولید داخل است و همچنین با توان تولید ۱۰۰ دست در روز و افزایش هزار دست در روزهای آینده توان تأمین نیاز داخل را داراست.

عضو انجمن قطعه سازان درباره اینکه صادراتی برای این قطعه صورت خواهد گرفت یا خیر؟ تشریح کرد: به دلیل اینکه این محصول با توسعه یک خودرو همراه است، تا زمانی که ارتباطات بین‌المللی برقرار نشده امکان صادرات این کالا وجود ندارد. زمانی که ارتباطات بین‌المللی برقرار شود، می‌توانیم برای خودروهایی که محصول بوش هستند این کالا را صادر کنیم.

نکونظر درباره مشکلات موجود در حوزه داخلی‌سازی قطعات، تشریح کرد: در تأمین مواد اولیه مشکلی وجود ندارد و اکنون تنها حدود ۱۰ درصد مواد اولیه با مشکل از خارج کشور وارد می‌شود.

داخلی سازی ۸۵ درصد ترمز عقب ترمز دیسکی

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحران‌های مختلفی را در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشتیم که خوشبختانه با همت بخش خصوصی و درایت وزارت صنعت، معدن و تجارت سختی تحریم‌ها را رفع کردیم.

او بیان کرد: در سال ۹۰ تحریم‌هایی بر کشور اعمال شد که باعث شد در بسیاری از صنایع مانند صنعت خودروسازی خیلی عقب‌تر از حال باشیم چرا که در آن سال هیچ تولیدی نداشتیم و وابستگی زیادی به خارج از کشور داشتیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: در سال ۹۷ نیز تحریم‌هایی اعمال شد، اما به دلیل اینکه در گذشته نیز این شرایط را پشت سر گذاشته بودیم و تا حدودی توانستیم خود را در این صنعت تقویت کنیم و  به تولید ۵۰۰ خودرو در روز برسیم.

بیگلو ادامه داد: امروز با استناد به دستور مقام معظم رهبری و مغفول ماندن توانمندی‌هایمان در صنعت خودرو توانستیم خود را در این حوزه تقویت کنیم که خوشبختانه در مجموع به تولید ۴ هزار خودرو در روز رسیدیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: اکنون هر آنچه داریم حاصل دسترنج مهندسان است. این نکته ناگفته نماند اگر تحریم‌ها اعمال نمی‌شد ممکن بود مانند این روزها به رونق تولید نمی‌رسیدیم و خوشحالیم که وابستگی‌مان به خارج از کشور کاهش یافت.

بیگلو درباره مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه‌سازان، بیان کرد: مشکل ما در تأمین مواد قطعه‌سازی است، متأسفانه مواد اولیه جوابگوی تولید برای تمام متقاضیان جامعه نیست و کلید آن کاهش قیمت مواد اولیه است.

او درباره راهکار‌های کاهش قیمت خودرو، تشریح کرد: آن کالایی که برای ایران است را نباید با دلار آمریکا مبادله کرد و می‌توانیم این گونه شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم، علاوه بر این وابستگی‌مان به خارج از کشور کم خواهد شد.

بیگلو بیان کرد: ترمز عقب ترمز دیسکی اکنون ۸۵ درصد داخلی سازی شده است  و در آینده‌ای نزدیک پروژه کوچک دیگری در خودکفایی را رونمایی خواهیم کرد.

اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر  با داخلی سازی محصولات خودرو

هاشمی عضو انجمن قطعه‌سازان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آذین تنه، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۷۳ تولید داخلی را راه‌اندازی کردیم و اکنون به ۱۰۰ درصد داخلی سازی قطعات رسیده‌ایم.

او با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های قطعه‌ساز باعث اشتغال‌زایی زیادی شده است، گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای این شرکت کار می‌کنند که باعث اشتغال‌زایی زیادی شده است.

هاشمی افزود: هم‌اکنون در صنعت خودرو بحث داخلی سازی مطرح است که در این زمینه صنعتگران با اشتیاق بیشتری کار می‌کنند و امیدوارم  در این حوزه موفق شویم.

عضو انجمن قطعه سازان بیان کرد: بحث دیگر راه‌اندازی میز گردها در صنایع است که اگر شرکت‌ها وارد این حوزه شوند قطعاً موفق خواهیم شد چرا که باعث اشتیاق بیشتر کارکنان می شود. با راه اندازی میزهای تخصصی وابستگیمان به خارج از کشور کاهش خواهد یافت.

عضو انجمن قطعه سازان تشریح کرد: تحریم‌ها باعث شد که در صنعت خودروسازی تقویت شویم و فرصتی برای داخلی سازی قطعات ایجاد شد.

هاشمی تشریح کرد: در گذشته تمام قطعات از خارج کشور وارد می‌شد، اما اکنون دیگر وارد نمی‌شود. کیفیت قطعات داخلی هیچ تفاوتی با نمونه‌های خارجی ندارد.

حالا انتظار می‌رود با اتکا به دانش نخبگان ایرانی و حمایت‌های دولت در این حوزه توانمندتر از پیش شویم و بتوانیم به داخلی‌سازی تمام قطعات برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خودرو سازی انحصاری . جلوگیری از رقابت وواردات ازاد خودرو . سود این خودروسازان از حاصل دزدی از جیب مردم معلوم نیست گجا خرج میشود با پولی که مردم بد بخت ایران برای این خودروهای بی کیفیت دادند میشد ده تا کشور خرابه را اباد کرد
مهدی
۰۸:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام من حدود ده سال پیش تو یه شرکت قطعات جلوبندی کار میکردم .صاحب کارخونه باداشتن تمام خط تولید از صفر تا صد کم کم شروع کرد به واردات از چین همون محصولاتی رو که تولید میکرد اول قطعه خامش رو بعد ماشین کاری شده بعد مونتاژ شده و در نهایت بعد از مدتی بسته بندی شدش رو و کل کارخونش رو تعطیل کردو .......
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
آورین آورین
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اکثر کامنت ها رو خوندم. نمی دونم چرا اکثر مردم مثل من خودروساز ها رو دوست نداره برا خودروسازی متاسفم که در بازار بسته رانتی ما تازه تونستند ترمز بسازند اون هم معلوم نیست راست بگند و یا مال چه نسلی هست من که اگه پول داشتم خودرو تویوتا می خریدم
حسن
۰۲:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ترمز چیه ما ماشین در حد پورش میخوایم
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعاً خسته نباشید،باید خیلی مراقب باشیم که که شرکتهای بزرگ خودروسازی این دستاورد رو کپی برداری نکنن برا ماشینهاشون.در ضمن پیشنهاد میکنم که چنتا از مدیرامونو بهشون قرض بدیم تا صنعت خودروسازی شون ورشکسته نشه
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
حالا که منت گذاشتین سر مردم چقدر باید شاهد افزایش قیمت باشیم
نادر
۱۷:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تا حالا ترمز هاشون مثلا خارجی بود خوب عمل نمیکرد،از این به بعد ک ایرانی شده!
از همین جا ب تمام مردم سرزمینم تسلیت عرض میکنم بخاطر مرگ عزیزانشون در سوانح جدید جاده ای بخاطر ترمز ایرانی!!!!
فرید
۱۷:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تکنولوژی ساخت ترمز جلو دیسکی رو داشتیم،ولی تکنولوژی ساخت ترمز عقب دیسکی رو نداشتیم؟
مگه فرق داره با هم؟
یکی توضیح بدهد لطفا
عبدالله
۱۶:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تا حالا خواب بودن خودرو سازان
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
با هم این حربه سالهاست که ما ایرانیها از تولیدات به روز خودرو سازی دنیا محروم شدیم. گول این حرفها را نخورید
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حرف مفت و بیخود نزن لطفا و خواهشا
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
هیچی دیگه قیمت پراید با ابشن چرخ عقب دیسکی 100 میلیون
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
چه فایده‌ای داره وقتی که بخاطرش باید چند برابر قیمت خارجیش از جیب مردم بره
زمانی افتخار هست که مردم منتفع بشن
با صد میلیون که متوسط قیمت خودروهای ایرانیست خودرو خیلی خوب خارجی میشه خرید
پس چه دروغ چه درست مردم هزینه برابری میکنن
محمد
۱۵:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خب حالا با این خودکفایی چقدر قراره اتومبیل های بی نظیر داخلی افزایش قیمت داشته باشه؟؟
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آفرین. ایران باید قوی شود
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آفرین. ایران باید قوی شود
دلسوز
۱۴:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آفرین
علی
۱۴:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پژو پارس نوشتم برای برج 4 سال 99 یعنی ترمز دیسکی میدن یا چون تو قراداد نوشتن کاسه ای همونو میدن
علی
۱۴:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پژو پارس نوشتم برای برج 4 سال 99 یعنی ترمز دیسکی میدن یا چون تو قراداد نوشتن کاسه ای همونو میدن
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
باید ۵۰ملیون اضافه بگیرن تا
علی
۱۴:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پژو پارس نوشتم برای برج 4 سال 99 یعنی ترمز دیسکی میدن یا چون تو قراداد نوشتن کاسه ای همونو میدن
علی
۱۴:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پژو پارس نوشتم برای برج 4 سال 99 یعنی ترمز دیسکی میدن یا چون تو قراداد نوشتن کاسه ای همونو میدن
علی
۱۴:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پژو پارس نوشتم برای برج 4 سال 99 یعنی ترمز دیسکی میدن یا چون تو قراداد نوشتن کاسه ای همونو میدن
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ترمز هم وارداتی بود؟امان از مدیران و مسیولین خائن وطنفروش
سجاد
۱۴:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
این کافی نیست ماشینها هنوزناامن هستندکیفیت به تناسب قیمت بالا نمیرودوکارخانه صرفا باتولیدامکانات جدیددنبال افزایش کمی وسود میروند
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا قوت.
بعد از نیم قرن ساخت سه مدل خودرو، کی فکرشو میکرد به همچین دستاوردی برسیم؟
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
کاش برای دنا پلاس هم این ترمزها رو بگذارند عالی میشه
محمد
۱۳:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
حماقت خیانت یعنی با واردات بی رویه بازار داخلی رو به مصرف کننده کالاهای خارجی تبدیل کنی، و از توان صد درصدی وبالقوه جوانان کشورت به دلیل اینکه دوجوان سرکار بروند ومشغول باشند غافل باشی.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یعنی ترمز دیکسی عقب را وارد میکردند مگه میشه خودرو مگه ملی نیست موتورش را اتاقش ترمزش را از بیرون میارند مگه تکنولوژی میخواد
ابی
۱۲:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا رو شکر به امید خودکفایی کامل
منصور
۱۲:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تازه ترمز عقبش را ساختید؟؟ // پس ما چندین سال پیش جشن خودرو ملی را گرفتیم
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
زحمت کشیدن ....!
فک نکنم هیچ کس با پیشرفت های خودرو ساز های مستبد خوشحال بشه....
شیخ
۱۲:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
جالبه که 10الی 15 سال پیش مثل اینکه سمند ماشین ملی. تمام ساخت ایرانی بود عجبا دروغگو همیشه فراموشکاره
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
اخه طفلکی ها خیلی به خودتان فشار آوردین /ما هم دسته فرغون خونمون را که شکسته بود. جوش دادیم .
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خوب دوستان آماده بشین برای افزایش چند برابری قیمت بخاطر این سیستم،تازه اگه جزو آپشن حسابش نکنن،
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خب دوستان راست میگه اما بسه تمومش کنین یه تکونی هم ما مردم بخوریم هر چیزی رو نگیریم صف نکشیم برا خریدش
تقی
۱۱:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
دمتون گرم
تقی
۱۱:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
دمتون گرم
علی
۱۱:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
به امید پیشرفت های بیشتر
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آخه این هم پیشرفته وای وای
حمید
۱۱:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
الفاتحه
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
اصلا آدمو شگفت زده می‌کنن با این کارهاشون!!!!! واقعا مایه‌ی خجالته این قبیل قطعات مکانیکی قبل از ورود قطعه سازان چینی به بازار قطعه سازی کشور، تماما در داخل کشور یا تولید میشد و یا قابل تولید بود اما متاسفانه به دلیل سودجویی خودروسازان داخلی این قطعه سازان داخلی از گردونه‌ی تولید داخلی بیرون رفته بودند
اشکان
۱۱:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشی دلاور
خدا قوت پهلوان
خاک بر سر ما که تازه رسیدیم به تولید ترمز انشالله 100 سال دیگه ترمز جلو . چه عجله ایه ...
خدا لعنت کنه این مسئولان پخمه و بی خواصیت رو
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشید!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
بعد از این همه سال تازه ترمز عقب را داخلی سازی کردن؟؟!!!
مهدی
۱۱:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
والابازم جای شُکرداره
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا قوت جوانان ایرانی
به امید درخشش بیشتر و رونق تولید
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
فقط میشه گفت صنعت فشل خودروسازی مافیای پولشویی بوده
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
قهرمانان دلاوران. بعد از ساخت بیست خودروی ملی خسته نباشید.
م
۰۹:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تازه به ساخت سیستم ترمزعقب دست پیداکرده اند
ehsan
۰۹:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
قطعه ای که ده درصد در خارج کشور تولید بشه اصلا داخلی نیست
رضا معصومی
۱۶:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
دقیقاً، چون بعدا میان میگن 10 درصد وزنش منظورمون بوده از نظر قیمت 99درصد وابستگی داره. طوری هم تعریف میکنن از خودشون که هر کی ندونه فکر میکنه باعث شدن قیمت خودرو سقوط کنه. ماشین دویست میلیونی شده یک میلیارد تومن. مستند توقیف شده اختاپوس را نگاه کنید.
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آیا 85 درصد داخلی سازی بمعنای بومی سازی و خودکفایی است ؟
درود
۰۹:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
برای ایرانی سربلند تلاش کنیم
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش در کنار درست‌کردن سیستم ترمز، قیمت هم درست کنند که بتونیم سوارشیم!
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
فایده اش چیه وقتی خودرو باز هم قیمتش داره بالا میره
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
چون ساخت داخله، پس قیمت خودرو باید کاهش پیدا کنه. درسته؟!!
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا قوت قطعه سازان
یه فکری هم به حال قیمت بکنید
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خب پس چرا الان همه ماشین ها رو که ثبت نام میکنی الان زده ترمز عقب درامی؟؟؟؟؟
آرین
۰۸:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ایول. خدا کنه تو همه چی خودکفا بشیم.