سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از صدور مجوز احداث دو اقامتگاه بوم‌گردی در روستا‌های گلین و بیساران طی آذر ماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل مریوانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: این مجوز‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایع‌دستی بومی روستا‌ها و افزایش اشتغال‌زایی جوامع محلی صادر شده است.

او افزود: این دو اقامتگاه بوم‌گردی واقع در روستا‌های گلین و بیساران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی می‌شود، این مراکز اقامتی با هشت اتاق دارای ظرفیت پذیرش ۴۵ مسافر و زمینه اشتغال‌زایی برای ۶ نفر است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: این استان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع و چشم انداز‌های منحصر به فرد طبیعی در مناطق روستایی دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است و خوشبختانه متقاضیان زیادی برای ساخت این نوع اقامتگاه‌ها در مناطق روستایی به ویژه روستا‌های شهرستان سنندج وجود دارد.

او افزود: طرح‌های ارائه‌شده توسط این افراد پس از بررسی و تأیید کارشناسان کمیته فنی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از نظر دارا بودن استاندارد‌های ضوابط ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجوز دریافت می‌کنند.

مریوانی تصریح کرد: ساکنان بومی مناطق مختلف روستایی که تمایل به بهره‌برداری از منازل شخصی با استاندارد‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارند، می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان مراجعه کنند.

او اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان با مجوز رسمی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به گردشگران روستایی خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.