معاون سیما افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزههای صداوسیما، استانها و حتی شبکههای برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند و تلاش شد آنچه که مطمح نظر مقام معظم رهبری بود امسال به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد و میان برنامههای فراوانی شاید هزاران بار از شبکههای ملی، استانی و صدای جمهوری اسلامی پخش شد و جشنوارهها و همایشهایی هم که در طول سال به این منظور تدارک دیده شده بود از رسانه ملی به نحو شایستهای پوشش داده شد و کمتر روزی در طول سال ۱۳۹۸ داشتیم که بخشهای خبری و غیرخبری ما به این مهم نپرداخته باشند.
میرباقری خاطرنشان کرد: با وجود تحریمهایی ظالمانهای که در طی یکسال گذشته علیه ملت بزرگ شریف ایران از سوی آمریکا اعمال شد و هم اکنون نیز در شرایط حساس، برخی رسانه به دروغ اخباری مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم انتشار دادند، اما خبرهای نویدبخشی در حوزه اقتصاد شاهدیم.
وی با اشاره به جوسازی رسانههای معاند در خصوص کمبود کالاهای اساسی در بازار تصریح کرد: در هفتههای پایانی سال که مردم به اقلامی که در این ایام مرسوم است نیاز دارند، بازار مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم ندارد و همکاران ما در هفتههای اخیر، اخبار مربوط به عرضه و تقاضا و وضعیت موجودی انبارها را دنبال کردند و تمام بخشهای رسانه ملی تلاش میکنند به تدریج این اخبار را به مردم برسانند و ما به طور روزانه و مستمر در این خصوص اطلاع رسانی میکنیم.
میرباقری همچنین تقویت فروش مجازی را در شرایط خاص این روزها به دلیل محدودیت تردد هموطنان در اماکن عمومی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتهای پزشکی اقدامی مناسب دانست که به کسب و کار و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد و از آمادگی این ستاد از پشتیبانی این اقدام خبر داد.
وی همچنین با اشاره به وجود یک تعامل رسانهای بین صداوسیما و وزارت صمت گفت: امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد و بتوانیم همواره با اطلاع رسانی مردم را از شرایط باثبات بازار کالاها باخبر سازیم.
حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت نیز با تشکر ویژه از همکاریهای ستودنی صداوسیما با وزارتخانه صمت گفت: تجربه نشان داده است هر کجا که صداوسیما به میدان آمده، توانسته است اثرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و نقش رسانه بسیار مهم است به طوری که تمام ابزارهای مدیریتی را تحت الشعاع خود قرار داده است.
مدرس خیابانی افزود: در این روزهای اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا نگرانیهایی را برای مردم به وجود آورده بود و برخی برای تهیه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی دچار نگرانیهایی شده بودند و فضاسازی رسانههای خارجی و برخی شبکههای مجازی هم به این اوضاع دامن زد با ورود صداوسیما به میدان و پخش تصاویر واقعی از شرایط بازار به مردم، این نگرانیها برطرف شد و آرامش به جامعه بازگشت.
وی تاکید کرد: در شرایط خاص و بحرانی، با آن که وزارت صمت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن مایحتاج مردم و کالاهای مورد نیاز انجام میدهد، اما این حوزه به کمک رسانه فراگیر همچون صداوسیما نیاز دارد چرا که ابزار مدیریتی ما به تنهایی کافی نیست و به یک پیوست رسانهای و یک پشتیبانی کننده به عنوان رسانه نیاز دارد تا عملکرد این وزارتخانه به درستی برای مردم بازگو شود.
مدرس خیابانی افزود: درسال ۹۸ در شرایطی که به همراهی مردم نیاز داشتیم صداوسیما واقعا با برنامه سازی و فرهنگ سازی بسیار نقش مهم و کلیدی را ایفاء کرد و ما برای اجرای برنامه هامون یک مثلث سه گانه نیاز داریم یکی دستگاههای دولتی، نهادهای غیردولتی و یک بخش هم همراهی مردم را میطلبد که کارکرد آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر عهده صداوسیماست و میتواند نقش بارزی داشته باشد.
قائم مقام وزیر صمت تصریح کرد: صداوسیما به عنوان یک رسانه موثر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، کار خوبی را امسال در قالب بسته رونق تولید شروع کرد که شبکههای ملی آن را پشتیبانی کردند و از جهات مختلف اخبار مربوط به تولید کالاها و رونقی که در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، خودرو، نفت و گاز و .. انجام شده است به نحو شایستهای انعکاس یافته، اما اکنون زمان آن رسیده است که علاوه بر بحث «رونق تولید» ما به بحث توسعه صادرات هم بپردازیم چرا که موثرترین مقوله رونق تولید در کشور ما توسعه صادرات است.
قائم مقام وزیر صمت با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات گفت: امسال به تناسب تولید، صادرات داشتیم و این مساله با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، اتفاق بسیار نویدبخشی است و عمده درآمد کشور از محل ارز حاصل از صادرات تامین میشود و انتظار ما این است که صداوسیما این مساله را به خوبی پوشش دهد.
وی افزود: ما در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۲۵ میلیون تن کالا به مبلغ نزدیک ۴۰ میلیارد دلار به ۱۰۰ کشور دنیا صادر کردیم که این رقم بی سابقه است و ایران جزء ۱۰ کشور صادرکننده محصولات غذایی به جهان است و باید به صورت ویژه به بحث صادرات پرداخته شود و خواهش ما از رسانه ملی این است که در بستههای تولید رونق ملی به مقوله صادرات هم پرداخته شود.
مدرس تصریح کرد: صادرات هویت کشور را هم به دنیا منتقل میکند و نام و برندهای ایرانی را میتوانیم از طریق صادرات به جهان معرفی کنیم و تجارت به عنوان یک نیروی پیش رو در بحث تولید مطرح است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به عنوان نیروی محرکه بخش تولید باید به آن نگاه شود.
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز تاکید کرد: صداوسیما همیشه در کنار ستاد تنظیم بازار شب عید حضور داشته و این برای ما خیلی مهم است چرا که صداوسیما با نشان دادن انبارها و فروشگاههای مملو از جنس و کالا این اطمینان خاطر را به مردم میدهند چرا که مرجعیت رسانه ملی برای مردم ثابت شده است.
انتهای پیام/