سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابیر دولت ایتالیا برای مقابله با کرونا + فیلم

تداوم گسترش پرشتاب ویروس کرونا در ایتالیا، دولت این کشور را مجبور به اتخاذ تدابیر بهداشتی جدید کرده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس دستورالعمل دولت ایتالیا، مدارس، دانشگاه‌ها، سینماها، رستوران‌ها، اماکن ورزشی و مراکز تفریحی در سه استان لومباردیا، ونتو و امیلیا رومانیا در شمال این کشور برای یک هفته دیگر تعطیل خواهد بود. تا کنون در این سه استان بیش از یک هزار و ششصد مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده است. دولت ایتالیا همچنین از مردم دعوت کرد بیمارستان‌ها و به ویژه اورژانس‌ها را شلوغ نکنند و با پزشک خانواده خود در تماس باشند.

دولت ایتالیا با توجه به اقتصاد نابسامان و شرایط اضطراری این کشور، تمهیداتی را برای کمک و حمایت مالی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و کاهش مالیات شرکت‌هایی که بر اثر شیوع کرونا ضرر کرده‌اند، اندیشیده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا گفت: ما تمام تدابیر لازم را در شرایط کنونی برای کمک به شرکت‌ها و افرادی که در کانون بحران کرونا هستند، اتخاذ کرده‌ایم.

بر اساس دستورالعمل دولت، افرادی که در مناطق شمالی این کشور زندگی می‌کنند به منظور ایمنی خود و دیگران باید فاصله فیزیکی خود را با طرف مقابل حداقل تا یک متر حفظ کنند و از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا نزدیک به دو هزار نفر و شمار قربانیان ۳۴ نفر اعلام شده است که تقریبا تمامی این موارد در استان‌های شمالی این کشور هستند. کارشناسان ایتالیایی پیش بینی می‌کنند که روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور برای حداقل یک هفته تا ۱۰ روز دیگر ادامه پیدا کند سپس تدابیر اتخاذ شده بهداشتی در کشور، موثر واقع شده و از پیشروی سریع آن به صورت فعلی، جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید: نایاب شدن وسایل بهداشتی در ایتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.