سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت چغندر قند در مرودشت

کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در مرودشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت برای توسعه کشت است.

او، با اشاره به اینکه کشت این محصول از اوایل اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، بیان کرد: برداشت چغندر قند در این شهرستان اواخر مهر سال آینده است.

رحیمی تصریح کرد: استفاده از بذر‌های اصلاح شده منوژرم با عملکرد بالا و کاشت چغندرقند با ردیف کار، نیاز به عملیات تنک کردن، امکان وجین علف‌های هرز به صورت مکانیکی و برداشت مکانیزه را فراهم کرده است.

او، با بیان اینکه کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف‌های هرز و اثرات بهزراعی را به دنبال دارد، ادامه داد: مقاومت در استرس‌های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول استراتژیک است.

دیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، متوسط برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد مزارع کشت شده با روش‌های نوین آبیاری می‌شود که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

رحیمی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از پرداخت به موقع بهای محصول ترغبت کشاورزان به کشت این محصول کاهش یافته است، اما به دلیل شرایط خاص کشور و تولید شکر بر کشت این محصول قبل از فرارسیدن پایان کشت تاکید می‌شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.