سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلیج فارس امروز و فردا مواج است/ هوا از پنجشنبه گرم می‌شود

هواشناسی بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج فارس، از گرم شدن تدریجی هوا از پنجشنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس به ویژه در سواحل جنوبی و مرکزی استان ادامه می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: دریا در این مدت، مواج پیش بینی می‌شود به طوری که ارتفاع موج تا پیش از ظهر فردا در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و فرا ساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت باد نیز با جهت شمال غربی تا شمالی و سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت می‌وزد اما سرعت وزش باد در سواحل شمالی به ۱۴ تا ۴۰ و سواحل مرکزی و جنوبی استان ۱۸ تا ۴۶ و فراساحل جنوبی گاهی به ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا صاف همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک، پیش بینی کرد و گفت: انتظار داریم از پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد‌های شمالی به تدریج روند افزایش دما در استان آغاز شود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۱:۵۶ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۵۵، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۵۶ و جزر دوم ساعت ۲۲:۲۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.