سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ گروه واکنش سریع در پارس جنوبی راه اندازی شد

هشت گروه واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا در پارس جنوبی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در اجرای مصوبات چهارمین جلسه کمیته عالی شرایط اضطرار مقابله با ویروس کرونا در این منطقه، هشت گروه واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

سید پیروز موسوی افزود: بر اساس این مصوبه، یک گروه برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان، و یک گروه برای منطقه پارس سه در منطقه ویژه پارس تعیین شده است. همچنین دو گروه در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو گروه در شرکت نفت و گاز پارس (یک گروه مستقر در تاسیسات خشکی و یک گروه در سکو‌های گازی) و یک گروه در شرکت پایانه‌های نفتی ایران (پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است.

او ادامه داد: پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز موظف شدند گروه‌های جداگانه واکنش سریع تشکیل دهند که با تشکیل آنها، تعداد گروه‌های واکنش سریع تا دو روز آینده به بیش از ۲۰ گروه افزایش خواهد یافت.

مدیر ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس بیان کرد: این گروه‌ها با تایید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و دریافت آموزش‌های لازم، خدمات رسانی عملیاتی خود را به شاغلین در پارس جنوبی بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده آغاز می‌کنند.

موسوی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، امکانات و نیروی انسانی برای تشکیل گروه واکنش سریع با مشارکت مدیریت ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت‌های مستقر در منطقه شامل، یک دستگاه خودرو آمبولانس و یا وانت، یک کارشناس بهداشت محیط آموزش دیده، یک  کارشناس پرستاری، تجهیزات گندزدایی و مواد ضدعفونی و وسایل تجهیزات حفاظت فردی برای استفاده کارشناسان و تحویل به کارکنان در معرض خطر ابتلاست.

همچنین بر اساس اعلام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ضد عفونی همراه با تب سنجی مسافران به صورت منظم در فرودگاه خلیج فارس عسلویه با هدف مقابله با کرونا ویروس انجام می‌گیرد.

آشپزخانه ها و انبارهای مواد غذایی موجود در منطقه ویژه پارس نیز ضدعفونی شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.