سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابیر فنی و اداری دامپزشکی خراسان شمالی برای مقابله با شیوع کرونا

بنابر اعلام روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی با توجه به شیوع عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا در کشور، اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز با تشدید اقدامات فنی کنترلی، در پیشگیری با کووید-۱۹ مشارکت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی  اعلام کرد: اطلاع رسانی در ادارات تابعه و توزیع بروشور‌های حاوی پیام‌های بهداشتی، ضدعفونی سطوح و محوطه اداری، کاهش ساعت کار اداری کارکنان طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، تهیه و توزیع اسپری ضدعفونی کننده بین کارکنان و اتخاذ تمهیداتی برای کاستن از تماس‌ها و مراجعات غیرضروری با استفاده بهینه از امکانات فناوری ارتباطات و اتوماسیون اداری، از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در بخش اداری محسوب می‌شود.

در بخش فنی مقرر شد، در هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان، سمپاش‌هایی برای استفاده در اقدامات کنترلی کروناویروس در اختیار آنان گذارده شود؛ هم چنین ضدعفونی مراکز با تجمع بالا در حوزه دامپزشکی، تشدید نظارت بر رعایت بهداشت فردی و عمومی متصدیان مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، تهیه دستورعمل استفاده از ماسک، دستکش و لباس کار مناسب در مراکز عرضه، هم چنین در کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها و خودرو‌های حامل فرآورده‌های خام دامی، مصوب و به شبکه‌های تابعه ابلاغ شد.

درخواست بررسی سلامت کارکنان کشتارگاه‌ها از مرکز بهداشت شهرستان ها، فعال بودن کوره‌های لاشه سوز کشتارگاه‌ها و جلوگیری از دفن لاشه‌های دام و طیور بیمار و سرانجام، تعطیل یک هفته‌ای طرح واکسیناسیون سراسری طیور بومی و روستایی در برابر نیوکاسل، از دیگر تمهیدات اتخاذشده در این اداره کل بوده است.

هم چنین مقرر شد که نشست‌های این کمیته، برای ارزیابی اقدامات، رصد وضعیت موجود و نظارت بر نحوه اجرای مصوبات، تا اطلاع ثانوی هر ۴۸ ساعت برگزار شود.

انتهای پیام/د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.