سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویش تولید ماسک مهربانی در جهرم

یک واحد صنفی در شهرستان جهرم جمعی از خیاطان و خیران را برای تهیه و توزیع رایگان ماسک مهربانی گرد هم آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی پرکامی مدیر واحد صنفی فروش پتو و کالای خواب در جهرم گفت: در پی کمبود ماسک بهداشتی در جهرم با حمایت رسانه‌ای و پای کار آمدن جمعی از مردم و خیران مقرر شد ماسک بهداشتی تهیه و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های جهرم و نیازمندان قرار گیرد.

او، بیان کرد: در مرحله اول با جمعی از بازاریان و صنف پارچه‌فروشان جهرم برای تهیه پارچه هماهنگ شد و دو نفر از خیران نیز کمک‌هایی نقدی کردند و سپس با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای استریل و ضدعفونی‌سازی ماسک‌ها هماهنگی های لازم بعمل آمد.

پرکامی تصریح کرد: پس از آن فراخوانی در رسانه‌ محلی اخبار جهرم در فضای مجازی منتشر شد و تعدادی خیاط برای دوخت ماسک داوطلب شدند که در این فراخوان از سوی سایر خیران تقاضای همکاری شد و تعدادی خیاط نیز با دریافت دستمزد به جمع داوطلبان تولید ماسک پیوستند.

مدیر واحد صنفی فروش پتو و کالای خواب در جهرم ادامه داد: این گروه خیاطان زیر نظر کارشناسان بهداشت برای تهیه ماسک استاندار آموزش دیدند و زیر نظر جهرمی، طراح و خیاط اصلی ماسک مهربانی سازماندهی شدند و از آنجا که بیشتر خیاطان از بانوان بودند برای پیشگیری از انتقال کرونا در منازل خود مشغول به این کار شدند.

پرکامی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵بانوی خیاط با این پویش همکاری می‌کنند و تعداد ۳۰۰ ماسک نیز تهیه شده که در اختیار بیمارستان‌های جهرم و افراد نیازمند قرار گرفته است.

او، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد ماسک‌ها با پیوستن افراد جدیدتر افزایش یابد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.