سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن تولد ۱۰۰ سالگی شهرداری اراک

به مناسبت ۱۳ اسفند سالروز یکصد سالگی شهرداری اراک موزه اسناد تاریخی این شهرداری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شفیعی شهردار کلانشهر اراک در صحن علنی شورای این شهر ضمن تبریک فرارسیدن ۱۳ اسفند ماه سالروز یکصد سالگی شهرداری اراک از افتتاح موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک خبر داد.

شفیعی افزود: به مناسبت صد سالگی شهرداری اراک موزه اسناد تاریخی شهرداری اراک را در منزل تاریخی محسنی اراکی واقع در خیابان شهید بهشتی کوچه ارسطو که توسط شهرداری خریداری شده افتتاح می‌کنیم.

او اضافه کرد: قصد داشتیم در روز ۱۳ اسفند ماه به مناسبت صد سالگی شهرداری اراک میزبان برگزاری مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران باشیم که مقدمات اجرایی کار انجام شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم لغو شد.

منزل تاریخی محسنی اراکی از بنا‌های ارزشمند دوره قاجاریه است که از سوی شهرداری اراک به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری شده و موزه اسناد شهرداری اراک در یکی از اتاق‌های این منزل قدیمی مستقر شده و با اتمام عملیات مرمت، بخش‌های دیگر این بنا هم برای موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وسعت خانه محسنی اراکی یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۸۰۰ متر مربع است که علاوه بر بهره‌مندی از ۶۰۰ مترمربع فضای سبز، ۶ اتاق، سه اتاق سرایداری در حیاط دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.